Monday, May 25, 2015

diary mengandung: kelengkapan baby

hi uolls..assalamualaikum...
me dh 38 weeks..dh xsabar nk jumpa baby a ni..dh lama nk story fsl ni..tp asyik la mls memanjang..

nk jadi parents otak kne selalu fikir first is keperluan baby..nk kne fikir jugk budget n ap yg perlu ap yg blh ditangguh dulu..sebab haqi selalu je sibuk ak la byk cari info mn ada brand baby yang tengah buat wholesale...tp seriusly ak cakap korang kena byk buat research sebab barang baby bukan murah ye..time buat sale tu pergi la beli..hrg sangat jimat and memang berbeza la dgn normal price..

macam aku lak, dah siap2 cakap dekat if can 6 month pregnent ak nk settlekan brg baby yg penting dl..sbb after that ak xsure ak msh larat ke nk berjalan redah lautan manusia yg tgh berebut rebut tu nti..walaupun ad yg mrh ak dh beria ia bli bj byk2..sbb org tua2 suh bli bila dh ckup 7 bln ak pekak kan je..ak xmo kelam kabut and bila xlarat nnt ak xde mood nk memilih..so terpulang la korang nk plan cmne...

so google la ak cr mana ad brand bt wholesale...tny kwn2..then ad kwn tag ckp pureen bt wholesale...ape lg ak suh iqi mark kalender and ambil cuti la..kne pg la sbb rmai ckp berbaloi hrga dia..
mmg berbaloi pun...bj yg sma ak bli dkt jusco hrga rm19 dkt pureen wholesale hnya rm10 je... byk je pilihan cuma ko kne pnd pilih la...antara yg sempt kitaorg grab..lebih la 15 pasang

pastu dekat MY DEAR ada buat wholesale jugak..
so grab la stroller, tilam, baby bag..
habis la dekat 200++ kat situ..
kalau tak sale tu mau nya dekat 500++

bila ada masa free, laki bini punya la excited basuh baju baby kan..
orang tua2 cakap baju baby tak leh basuh mesin..so cuci tangan la..
haha..dah la banyak..naik lenguh jugak pinggang ni..haha
tapi happy jek...bahagian  sidai kiat serahkan dekat bapak dia..


pastu servey jugak wordrobe untuk baby adam..
survey punya servey, rasa berkenan plak dengan korean wordrobe cuib..
aku pilih yang 16 petak terus..
boleh letak macam2..tak de lah bersepah kan...


aku pilih design ni..
harga aku beli dalam rm195
aku beli online je...


apa lagi ek nak share fasal kelengkapan baby ni..
entry ni un di taip semasa tgh mengandung lagi...
hahahha..saja nak buat kenangan..
lain-lain info fasal pregency aku banyak pengalaman orang lain peknen dekat blog..
sangat anyak membantu la..

nasihat aku la, bila dah tahu nak jadi parents nanti, belajar la slow2 simpan duit..
percaya lah nanti akan banyak duit nak guna..
demi anak, aku rela berkorban sopim...huhuhu..

mumy sayang adam manyak2..
papa adam pun :-p

No comments:

Post a Comment