Tuesday, May 20, 2014

dating with hubby

weekend lepas, dah plan nak baking dengan hubby..alololo konon masing-masing nak tunjuk terer..
aku kalau bab dapur baik tak yah nak tunjuk terer sangat..
walaupun orang cakap sedap sekalipun masakan aku, tetap aku rasa ianya hanya lah biasa-biasa je..pun begitu ianya satu kebanggaan buat hamba..

meh la kita story, semalam kakak aku cakap nak datang..so meh la laki bini kita buat kek..
barang dah ada..mixer pun dah sampai..homei lak tu...
pink kaler gitu...asal pink je aku rembat..bab warna aku memang tak de nak keliru sangat..
pink la pujaan hati hamba..

okeh plan nak buat cheese kek..dah beli dah tepung segera dia tu..tapi lupa lak beli susu segar tu..
so cancel..meh la kita buat kek coklat..
sekarang senang kan, dah ada tepung kek yang dah siap2 tu..
ko just tambah2 je..
ada yang senang so tak yah la nak susah-susah pergi beli satu-satu bahan..
nak menyukat pun dah satu hal..lagipun lagi jimat..

hari tu pergi beli kek beli 3 jenis tepung segera kek..
tak mahal pun kek coklat baru 5.90 utk sukatan 500g..
dapur kau pun tak kecah dengan tepung nak mengayak nya lagi..
semua dah complete, tinggal kau nak masuk kan majerin and telur je..


resepi dia of course senang giler..
>>>tepung coklat (yang segera) ko campur 100ml air and 4 biji telur..
>>>pastu ko pukul la dengan mixer baru kita homei tuuu..
>>pukul sampai kembang baru ko masukkan 220g mentega..
pastu putar lagi sampai la dia kembang and betul2 sebati..
masuk kan dalam loyang, make sure loyang yang sesuai and besar sikit...loyang aku ni kecik, dah masak jadik kembang sampai melimpah hoi...



panaskan oven 175-180 degree celcius
bako la dalam 45-90 minit kalau tak silap..hahahhha
done and siap..sap sap soii

tadaaaaa....


kat atas jadik rangup and macam hangit skit sebab loyang kecik kan..dah terkeluar-keluar..
tapi masak and moist je..
sedap giler...siyes tak tipu..
dua-dua duk gelak je bila tengah hasil ni..pastu teringat mak saudara aku da bagi hadiah tempat letak kek ni kan..meh la kita guna..feeling gitu...
next dah janji dengan hubby nak bt cheese kek dia lak..
aku tak bape gemar sangat...tapi tak pe kita layan kan je...
tapi nak kena beli loyang baru ni...
hahhahaha...

itulah saja cerita kita di hujung minggu..
memang laki bini suka melepak di rumah sajo..
plan honeymoon pun dah bape puluh kali tangguh pun..
sampai aku pun dah tak kisah...
hahhahah...

setiap kali hubby oncall, mesti dia akan msg ckp weekend kita pergi jalan-jalan la..pergi bercuti la..tapi hakikatnya sampai ke loni plan nya dah berkali-kali..sampainya tidokk...idok la hamba merasa terkilan sangat, sebab hamba pun suka melepak dirumah sajaa..duduk gaya mem besar..wakakakaka..
tak kisah lah somi janji bagi cukup makan and pakai..tapi tak kan setahun sekali tak bawak pergi honeymoon kan..itu melampau...
suami..tima kasih sudi berbaking dengan tuan puteri..
hikhokhikhok....


1 comment:

  1. Alahai,sweet nya berbaking dgn en suami..smoga ke ank cucu..hehe..

    ReplyDelete