Saturday, March 5, 2011

ya allah....lindungilah dia

semalam aku dan kawn2 aku telah ditugaskan utk membeli brg2 bagi buat bbq....selepas dri selesai membeli brg2 2 kami singgah sekejap di pasr malam ss...lokasinya xjauh pun dri upm...aku yg mmg dah lapa ni laju je la jalnnya..tambahan lak masa dah suntukk...nak berkejar solat maghrib lak lepas 2...dalam aku duk sibuk mencari makn tetiba aku merasa langkah aku longlai...tetiba air mata aku mengalir..tgn aku menggeletar..hati aku berdegup kencang...aku mengis di dlm hati yg sgt2................

oh tuhan, ampuni lah ibu itu.............hati ku berdoa...tidak snggup aku berlama di pasr ni bila aku melihat seorg ibu bersama anaknya yg masih bayi (my b dalam 6bln) sedang meminta sedekah...oh tuhan keciannya pada baby 2...comelnya dia,rasa aku nak amek n jaga je..nape ibu dia sanggup membawa anaknya yg sekecil itu ke tmpat yang aku pikir sgt bahaya pada baby itu..dgn keadaan yg bising...asap lagi...duduk bersila atas tanah macam2 lak 2..oh ibu..jgn engkau menyakiti anakmu dgn berbuat begitu...carilah kerja yang halal ibu....jgn engkau meminta simpati org dgn menayangkan wajah suci anakmu itu..kesihani lah dia....


aku bersyukur di atas nikmat yang allah berikan padaku..walaupun hidup aku xmewah tapi alhamdullih aku xpernah lagi melalui saat spt itu...oh ayah terima kasih kerana berpent lelah mencari rezki bt kami....semoga allah kan sentiasa melindungi dan memberkati hidup kita sekeluarga...


ya allah....ampuni la segala dosa aku dan seluruh umat islam di dunia ini...ya allah berilah jalan yg terbaik bagi ibu itu...lindungilah anak itu..berilah dia kebahagiaan dan kesihatan yang sempurna...lindungilah semua anak2 yang senasib dgnnya...amin..





2 comments:

  1. kalau ada kesempatan sy nak siasat kenapa mereka jadi cm tu..

    ReplyDelete