Sunday, September 11, 2011

KERJA..OH KERJA...


Bila nak bercerita mengenai kerja rsa excited ade,mls ade,xde mood pun ade…huhu..setakat ini selama sebulan saya masih lagi dalam proses belajar..Cuma saya rasa beruntung kerana company ini menerima saya even saya tiada basic langsung dalam akaun..
Kalau nak cakap,waktu spm dulu mmg la saya ade amek akaun..tapi bila masuk alam kerja ni saya rasa berbeza giler…semua kena buat sendiri..bayangkan saya xpernah pun ada experience kerja,tetiba dah kena buat keje yang mana saya kena buat call sana sini…tanya sana sini..huhu..penin…
Ibarat dalam bahasa kasar,orng cakap
Ko pandai2 la nak hidup….
Di awal kerja ni, saya di ajar juga benda basic mengenai kerja office…ade juga yang sudi mengajar saya macm2..cthnya ajar nak jwb telefon,gene mesin fotostat,bukak pintu,tunjuk surau,macm2 lah..even perkara out simple tapi siyes beb lau kita xkeje kita xkan taw cane nak gne intercom yang multi purposes tu..kagum bila tgk akak sblah aku gne intercom men tekan2 je dah leh dail no customer n supplier…aku lak mesti kena buka buku address dlu..haha…
Huhu…sadis…yang paling xtahan bila benda yang kena buat tu saya xfaham langsung..even saya faham bila kena deal dgn someboday, and somebody tu mesti lah need further info…mula la saya mengelabah nak bagi confirm answer..adoiya…xfasal2 saya lak yang kena marah…tapi tahan je lah…sbb nak belajar…nak faham..huhu
Nanti saya kena buat outside pnya kerja..huhu..perkara tu sering merungsingkan saya…mane tak nya saya ni dah la pegi keje pakai moto je..mau tak takot nak pegi site ke ape ke kat kl nun ngan moto..huhu..
Perkara yang paling takot saya nak buat bila kena tulis cek..bhhu..saya penah silap dekat 10 cek…huhu…nasib baik xkena marah..nak ngs pun ade time tu..tapi mesti tunjuk tegar sbb nak buktikan saya mampu buat keje…xsabar nak buat keje yang lebih mencabar..skarang keje masihkat dalm office 100%...tapi waktu intebiu HR dah pesan yang nanti saya akan kena buat outside pnya kerja gak…

Bila agaknya boleh bawa kereta sendiri ke office……………..
ñi la my space/my table...kemas kan..kihkih

No comments:

Post a Comment