Sunday, September 11, 2011

my first salary..alhamdulillah

pic with my youngest sister...
Hai uolls..dah lama saya xupdate blog..hari ni tetiba rasa bermood nak update blog..sebenarnya banyak benda nak share..tapi saya menunggu masa yang sesuai..
So, hari ni asenya sesuai kot nak berstoli…for ur info,now saya dah keje..dah sebulan..bukan tak nak share beritaa gembira ni awl2 tapi sya tak mahu menghebohkan terlalu awl kerana sya tak tahu sya mampu bertahan berapa lame dgn kerja ini..so alhamdullilah skrg sya dah berkerja dan dah dpt pun gaji first..alhamdullilah rasa sedih +gumbira saat lihat duit gaji..rasa cam nk ngs bila fikir betapa sushnya utk mendaptkan wang…teringat ayah…alhamdullilah dgn gaji first ni dpt lah guna utk belanja raya..at least dah x susahkan ayah..walaupun ayah masih mampu menanggung…tapi saya dah berjanji pada diri ini yang sya tak akan lagi meminta dari ayah setelah saya kerja…alhamdullilah dgn gaji ni juga saya boleh juga belanja adik2 baju raya,walaupun xseberapa…
Sya bukan lah berkerja dgn jawatan yang tinngi…hanya sebagai acc assistant dekat sebuah company engineering..mmg saya xbelajar acc tapi sya terima job ni sebagai satu cabaran dan stu benda baru yang saya boleh belajar.selama mana saya mampu bertahan saya sendiri xpasti..Cuma apa yang mampu saya buat hanya mampu berdoa semoga saya mampu mengharungi segala cabaran,kesusahan, kepayahan kerja ini dengan penuh kesabaran..
Semoga gaji pertama ni akan memberi keberkatan buat saya dan keluarga..
Ya allah dengan rezeki mu ini aku bersyukur..ku mohon agar  ENGKAU sentiasa membuka pintu2 rezeki buatku…
                                                                                                                                    
Amin.

No comments:

Post a Comment