Monday, September 12, 2011

Scars of accidents...

Stoli yang mahu distoli balik yg actual happen adalah pada tanggal:- Date:3/8/2011

Todays is my best day i think..becoz i was one step forward to achieve my dreams..huhu..i was offered a work with one company..today my first day i work..yeah i really excited and nervous...i xtak taw bt account tp kena keje fsl acc..mati la aku..tp xpe semua tu leh blaja..ye dop?

Aceli that day gak adalah hr yg palong xdpt aku lupakan...pengalaman pahit bila jatuh moto macam nangka masak ranum..hihiih...di rewind balik al-kisah tragedy ni berlaku....

Bak kata pengacara melodi...
kita roll balik!!!

Suatu petang...hujan turun renyai2...aku nekad utk redah je demi nak sampai umah cepat...hri pertma start keje pun rasa cam dah sebulan keje..kebosanan di ofis..sbb masih tiada geng yg kamceng..jadi drpd disuruh ot baik aku caw awl2...so dgn skuter kesygn ku maka ku nekad balik juga walaupun aku dpt menagak yg di pertghan jalan aku bakal basah kuyup....xpe..xpe..ujan je..air je pun...bkan skit pun...cheh nak sdpkan ati...

Jadi merempitlah aku...walhal bawa moto lambat lg dr kekura..sampai saja di tempat bazaar ramadhan ade sebuah kete ni buat u-turn..aku aceli nak bt langkah berjaga-jaga...jadi dri jauh ag aku dah brek...entah kenapa tetiba aku ase aku sdg men gelonsor mcm budak tadika dlu2...pastu aku ase tgn,lutut,and pp aku panas...pastu aku ase ade org angkat aku,tarik moto aku...ramai org perhatikan aku..huhu..bila aku kembali sedar,bawu aku taw rupanya aku jatuh moto...huhu..pastu bawu aku ase muka aku dah bengkak macm ape...

Nasib baik aku xbawa laju..jalan yg licin membuat aku ggl kawal kenderaan..mgkin juga brek aku x grips dgn berkesan...tp nasib baik aku xlanggar org and org xlanggar aku...nauzubillah...aku Cuma jatuh sendiri...huhu..nasib baik ade org baik tlg aku anta g klinik..nasib baik dr terus cuci luka and aku dpt mc dua hari..huhu...bawu start keje dah terus cti..rekod buruk tol aku ni...

2 hari berlalu,luka dah kering tpi yg pling mendown kan aku adalah scars kat pp yg terang kelihatan..huhu..malu ma...nak kuar,nak g keje pun ase tak bersemngat...siap ckp kat bf...nt mesti awk dah xnak tgk sya yg berscar ni...huhu...tp alhamdullilah dia byk bg smngat and xpenah nak peril/sindir/bt aku rasa rndh diri dgn kehadiran scar ni...yaeh at least aku taw dia boleh menerima aku sedanya...

Skrg...masa utk penyembuhan..walau[un scar kat pp dah kurang sket tapi still Nampak ag...aku just bt2 lpa je fasal scar tu..yg ptg aku nak teruskan hidup ni dgn apa yg aku inginkan dan yang ptg aku gembira..aku xnak la sbb scar tu je aku duk ngs 24 jam...ye dop?bab kata si dia..nt lama2 dia hilang la tu..awak still cntik..so kenapa sya nak menghabiskan masa dgn menags sdgkan org len boleh menerima kekurangan sya skrg...mgkn ini dugaan bt saya di bulan ramadhan ni..dalam nikmat rezeki yg allah berikan pada saya....

Jadi walaupun sya masih berusaha utk men;enyapkan scar2 accident tu,sya juga sering berusaha mengingatkan diri saya yang dugaan ini adalah utk menguji ketabahan dan kesabaran saya..jadi saya redha dan berdiri utk menruskan kehidupan walaupun saya dah hilang keyakinan diri..saya tidka menyembunyikan scar itu di balik ape2 pun,kerana sya mahu membina keyakinan saya kembali dgn apa yang saya miliki..so that i will know who are sincere to be fwen ..who is still look me..who is can accept me...

Even i have a scar....i still who i am...
Never change..never regret for what was happened..


Last but not least...be careful when u r on the road..



No comments:

Post a Comment