Sunday, August 4, 2013

beg raya tak ada :'-(

tinggal bape jam lagi nak balik kg..
masih berfikiran nak balik malam or pagi..
allah permudahkan perjalanan saya nanti..
kete belum cek apa lagi..
angin tayar, air bateri, minyak..
huhu..tak reti..
ada sapa yang boleh tulun ke..
kahkah..tak pe kita tengok kerja last minute..
yang tak pandai mesti jadi pandai punya...

baju raya, duit raya, tudung raya, kasut raya dah ada semua..
cuma........
beg raya je tak ada...
sedih gilerrrrrrr weh ni..
punya lah aku berjimat cermat nak beli beg semnggah sikit..
alih2 tak jadi beli...
aku bukan selalu weh nak beli handbag..
aku dop bape suka pakai handbag ni..
sebelum ni pun ak asyik beli beg cam tote beg tuh..
yang besr leh muat fail keje aku..
ni hati ni memang nak sangat beli hendbag..
nak sangat sampai aku nagis2 dalam kete sbb tak jadi beli..
punya lah aku berangan duk bawak beg tu nati raya..
kenapa lah aku dop beli je beg tu..
kang malam xde lah aku angau macam hilang anak..
adoi la..
haqi la bab memilih barang aku asyik nak cpt2 je..
bila tanya je, cakap tak cantik la..
cara cakap pun dah nampak tak interested..
aku kalau dia punya tak cantik pun try nak bagi sedapkan hati dia..
penat-penat i tunggu dia shopping..
tunggu la aku habis tilik beg aku..
dia beli yang mahal aku senyap aje..
gerammmmmm weh...
so sebab tak jadi beli beg, duit raya boleh topat lagi..
kahkahkah..malam ni isi dalam sampul lagi..
rezeki orang lain kott...mungkin duit tak berkat sebab tu allah tak bagi beli..
fikir positip je la..
walaupun dan dan ni aku rasa nak start kereta pegi beli..
arghhhhhhhhhhhhh...

perjalanan balik dia macam pujuk ak lah..
suh cari dekat jusco..
dia duk suggest yg ni cntik..yang tu cantik..
memang cantik pun..
tapi aku kalau dah mcm rasa cam terpaksa beli tu
rasa emmmm tak yah beli la..
dah tak exsited dah..
dah mls dah...
biarpun orang nak belanja pun...
rasa nak nagis..
sebab beg je pun...
tak boleh lah weh,
sbb aku mmg menabung for it..
tak pernah plak aku nak menabung sampai aku nak beli beg camni..
kemaruk apa tah yang merasuk sampai nak nagis sebab tak dapat beg..

waktu duk kira-kira duit nak beli beg..
dah masuk kan dalam bajet raya..
siap cakap dkt adik beradik lagik..
taun ni jangan tegur or marah aku..
tahun ni aku nak berhabis untuk raya..
dalam hati duk motivate sendiri..
kali ni mahal pun aku nak beli jgk..
beli sekali ni je...
nak pakai yang semenggah skit..
nak bawa pegi formal function xde lah malu
nak bawa pegi jalan2 pun ok..
mind set gila punya kental, walaupun nanti rs nyesal pasti ada..
aku tak pernah beli beg mahal weh...
kali ni, raya ni aku nak beli...
tapi kalu dah down, xde nya aku nak beli dah..
tunggu aku kumpul semnagat balik lah..
pakai je beg pasar malam rm25 tu...
cantik lah jugek...
apa da hal....
huwaaaaaaaaaaaaaaaaa....

 bila beg idaman tak ada....
aku tengok baju raya pun dah tak cantik
tengok kasut raya pun macam hudoh
tengok tudung raya pun macam old
tengok kete pun macm.....bia r kotor pun..penuh taik burung...
malas r nak g basuh......
tengok semua jadi lemau jew........
nasib duit raya dah ec siap2...
kalau tak ada kemungkinan aku bagi camtu je..
lemau.lemau.lemau..
sebab beg tu main subject aku nak beli..
sebab tak pernah berhabis untuk beli beg..
kerja dah nak masuk 2 tahun baru kali ni aku nak beli beg idaman weh...
and aku punya lah tunggu nak beli dengan haqi..
sekali dia tak support lak.......
aku dahh down dah......

raya tahun ni duduk rumah je lah..
gila punya pompuan, sebab beg je dah xstabil..
kahkahkah...
feeling dia cam org bercakap dengan aku...aku nak cakap em em em je..
mls.
sebab apa, sebab benda tu setapak je aku nak grab..
tetiba eh da org grab lak..
cam peluang tu melepas gitu.......
ak pun satu, duk fikir suggestion dia buatpe..
kang baik aku ambil je hari tu..bayar dan tido peluk beg..kahkah
xde lah aku meroyan...
of course nak tnya dia, dia ken kesyangan hamba..
sudah la, nak explain feel tak dapat beg ni sampai ke pagi tak habis..

tak dapat beg raya pun dah jadi satu entry..
byg kalau kasut ry tak dpat, baju raya tak dpt..
2 3 entry aku karang..ngadu..
kahkah..
lega sket boleh meluah...huhuhu...



p/s: rezeki anak buah kot, duit raya korang kemungkinan akan ditopup..
korang horey horey, cik ain korang huwaaa huwaa....
 

No comments:

Post a Comment