Tuesday, November 5, 2013

maal hijrah

bermula nya tahun baru dalam islam
semua orang dah berazam bermacam-macam..
banyak list dah dibuat untuk dilaksanakan..
alhamdulillah masih bernafas di bumi allah ni..

tahun baru,
aku memang punya banyak azam..
salah satu nya nak kahwin
hihihi
inshaallah..semua menjadi rahsia allah bila masa yang sesuai untuk bergelar isteri
cuma satu aku sering berdoa..
ya allah beri lah aku kesempatan dan peluang untuk melalui semua hal yang engkau redhai dengan masa yang kau peruntukkan untuk aku..dengan kesabarab, dengan keikhlasan, jadilah teman aku dikala aku sendirian, kasih sayangMu penguat langkahku.
aku seringkali merasa sedih bila terlalu mengejar masa.
masa untuk berubah, masa untuk bertaubat, masa untuk mengamati, masa untuk berkasih sayang..
aku takut jika masa yang aku ada aku tak gunakan untuk sebaik mungkin..
aku sedar matlamat hidup bukan sekadar harta dunia, tapi kebahagiaan bersama insan2 tersayang..
mungkin masa untuk diaorang terlalu sedikit..
atau juga masa diarang untuk aku terlalu pendek..
apa yang mampu kita berubah bermula dengan diri sendiri..
jika mampu ubah lah yang lain..
inshallah kita boleh menjadi contoh..
ya allah jadikan lah hambamu ini contoh yang baik..dengan akhlak yang terpuji..

aku sedar allah berikan banyak peluang padaku untuk berubah..
allah berikan segala kenikmatan dan rezeki untuk aku bersyukur..
kadangkala aku juga sering lupa dengan pemberian allah ini..
aku bekerja semata nak penuhi impian..
sampai kadangkala aku sudah jarang membelek al-quran..
allah hu akbar..
ya allah jadikan azam kali ini istiqamah..
aku tahu masa yang kau berikan sudah cukup..
cuma aku sering lupa dan alpha..

mama, ayah..
adakala nya aku menjadi anak yang pelupa..
lupa bertanya khabar, lupa menjenguk..
namun, tak pernah aku melupakan jasa dan pengorbanna kalian..
mama, ayah... insahallah kali ini ku penuhi masa untuk menginagati mu...
allah, lindungi mereka, kasihi mereka seperti mana mereka mengasihi aku sewaktu aku kecil..

arwah ma yang jauh di sana..
kita terpisah terlalu jauh, tak tercapai dek hijab..
seuisa ku terasa belum puas aku dimanja..
doaku sering buatmu..
semoga tenang di sana..
ampunkan anakmu ini MA.

ya allah, ubah lah diriku dahulu, sebelum aku mengubah yang lain..


No comments:

Post a Comment