Sunday, February 24, 2013

bbq CNY by T&T

rezeki..rezeki..ada orang mau belanja..so horeyyy..semalam sec bos belanja bbq sempena CNY..terkezut semua orang..?? so tak yah nak persoalkan jadi kita jommmmm memeriahkan bbq ni..dalam byk2 tempat, depan ofis jugak yang nak berbbq nya..tak de hal janji makan free..

set up bbq kol 9, so boleh agak lah kan habis kol bape baka-baka ni..lek je sib baik hari ni tak keje..lau tak mau terbongkang aku kat katil..aku bawa haqi sbg peneman since bos bagi bawa sesapa je..so dia pun murah rezeki sbb smlm pun dapat angpau skali..alhamdullilah..rezeki..

ada ayam,sotong, bihun, mee, udang, hotdong, ketam bebola dll..manyakkkk ngat..alih-alih aku makan ayam seketul je tapi rembat udg manyakkkk...aku suka udang..smpai2 rs tak larat nak bangun sbb kenyang sgt..hihi..


 aktiviti membakar bertukar ganti....aku tak sbb asap buat ak sukar bernafas..drp pengsan baik kita buat kerja lain...orite?



ni acara apa pun aku tak tahu..tapi ni yang dorang gaul2 makanan ni pastu pasang niat yang baik2 utk tahun ni..semua kena keliling meja ni and sesama gaul makanan ni, pastu angkat tinggi2 then ko niat la ape2 yang ko nak..buat boleh tapi kita org islam mesti percaya pada yg SATU yea..but ni satu pengalaman dan pembelajaran utk aku ttg budaya org cina...

dah la kena sound suh niat tahun ni kawin..hohoho...
insyaallah...kalau dah jodoh tak kemana..ececeh...
oh lupa, makanan dia ni rasa cam SOTO tapi lagik best...ye la beli pun dekat sushi king..cuma dia da salmoon la..tapi rs dia sebijik cam soto..ak panggil soto, korg panggil apa aku tak tau..belasah je..

 bunga api and mercun disediakan utk kanak2 agar tidak berkeliaran ke sana sini..so dorang mmg enjoy lah men mercun and bunga api ni...

 ni lak acara membakar mercun yg panjang tu...alah orng cina slalu buat benda ni...dia gantung mercun ni tinggi then pasng api la...tapi kan,kan bunyik dia kuat sangattttttt...
tapi mmg meriah....


aku dan haqi...
 with hajar..

selesai acara around 12 pm..manyak makanan yang lebih..so apa lagi kita tapau  je la...hari ni dah jimat tak payah beli lauk pun..bnykkk sgt yg lebih...alhamdullilah rezeki..
perkara paling malas nak buat adlah kemas2..huhu..tapi semua bagi kerjasama..so sesama tolong kemaskan tempat ni balik...nilai2 murni harus diterapkan walau di mana kita berada yea anak2..
jgn men lepas tangan, tak bahikkk...
so settle semua around kol 2 jugak lah..mata dah layu so moh le kita balik...


sepanjang bekerja di sini aku mmg banyak belajar benda-benda baru..banyak mendapat pengalaman dan kenangan yang tak mungkin dilupakan.. aku harap perjalanan karier aku sentiasa diberkati dan dipermudahkan oleh ALLAH..semoga T&T terus maju di masa akan datang...amin..

thank bos!
event done on  23/2/2013 end around 2.00am..



No comments:

Post a Comment