Saturday, February 16, 2013

berrkumpul bersama adik beradik..:-)

kita stop dulu cerita kawin2 ek...berlambak gambar teman2 kawin dalam draf..tunggu aku cite balik yea..hihi..next nak cerita perihal cuti CNY lepas..aku balik kampung..ambil cuti 4 hari semata-mata nak balik kg jmpe family terchenta...rindu kot..akak aku yang duk kedah pun balik..lama tak jumpa dia..bulan 12 hari tu dia pindah duk kedah, so nak jumpa pun susah lah..kalau dulu balik kg je aku boleh je pegi umah dia..now kalau bukan ada cuti panjang tak apat lah jumpa semua...

bertolak dari kl hari khamis malam..jumaat aku dah ambil cuti sbb konfem2 hari jumaat jln jem,...so tak mau terperangkap dlm jem aku nak jugak balik khmais..kawan aku balik jumaat hambek kooo....terperenagkap jem dekat 10 jam....so alhamdulillah perjalanan balik tiada sebarang kesukaran...jalan smooth je...

sampai umah ayah di GM dalam kol 4 pg cmtu...terus cari bantal selimut, penat kot..aku that week bz n byk keje..dgn da org order brg lagi..org nk COD lah..tapi alhmdullilah lah rezeki lebih tu boleh la di bawa ke KG utk dikongsi bersama-sama...this time balik satu kete je..jimat je...haqi tak bawa kete dia so dia lah drive sepanjang perjalanan..hohoho....

hari jumaat bergerak balik ke KG, adik e, aqin n aiman ikut skali...balik jumpa mok ..dah lama tak jumpa mok..rindu ko mok...huhu..smpai umah mok, terus kemas2 apa yg patut dan landing..penat.....hhuhuhu..
next day...kak long ajak tido umah dia..so pegi lah beramai-ramai...bayangkan lah kete aku myvi je tapi sumbat sampai rapat...hoho..xpe aku lek je..janji boleh bersam-sama adik beradik...
maklumlah aku je yg tahu bawa kete...semua da lesen tapi belum da keberanian...

sehari bermalam umah kak long, petang nya lak pergi jenjalan kat pantai sri tujuh...best wooo..tapi pantai dia time tu tengah air pasang..so just boleh tgk je...ombok sgt kuat...tian budak2 tak boleh mandi...



 ni lah stu2 gambar kami adik beradik berkumpul berenam..sellau mesti tak cukup...time raya pun tak smepat..sbb semua nak mencelah..tambah2 adik aku yg laki tu bukan senang nak ambil gambr...huhu..so this pict boleh besarkan and letak kat wall...hahha...

 kalau lah arwah ma masih ada.....tgk anak2 dia dah besar..tgk cucu2 yang comel2....semua rindu kat arwah ma...tapi semua redha dengan ketentuan Allah..moga arwah ma tenang di SANA...

 with haqi....

 dhiya yang sgt manja...tak leh berenggang langsung dengan mama dia...hadoi penin aku bila dia start nagis....kuat sgttttttttttt....

 cikda kipnap dhiya sekejap...nasib tak bissing........



walaupun duk lepak kat pantai ni tak smpai 1jam pun tapi sgt2 gembira..dapat berjumpa and menatap wajah adik beradik...walau diberi selama mana jam sekalipun tak kan pernah cukup utk bersama adik beradik...kalau rindu selalu tgk diri sndiri...sbb adik beradik kan wajah nak sama...walau berjauhan di mata namun di hati tak pernah melupakan...

semoga allah sentiasa menlindungi dan membuka pintu2 rezeki buat kita sekeluarga...amin...

No comments:

Post a Comment