Sunday, January 13, 2013

fail!

*poyo je*

 tahun bertambah maka usia pun bertambah lah kan..xpe aku tak risau pun sbb aku sentiasa feeling muda..masih mampu berlagak macam kanak-kanak rebina..jadi aku tak kisah pun sbb masih ramai yang jumpa aku tanya aku sekolah darjah bape..*initipu*

hok oloh nak feeling muda lah sangat padahal....
ok dah tak payah nak bahas fasal umur sebab umur dah tentu2 meningkat ken..so tak payah nak bising..lebih baik aku upgrade skill yang kena improve..
cth: skill jadi babysister..
huhu T________T

aku ni kalau bab jaga budak ni macam tah apa apa sket..kalau ngan budak ni aku macam slow sket..tapi kadang2 aku tegas..tapi aku cepat panik and blur bila jaga budak..hati aku kan gelisah je..macam kalau aku jaga budak aku kena open my eyes 24jam..sbb kalau aku tertido aku takut budak tu ntah kemana kan...sbb tu kalau jumpa aku tengah jaga budak dalam keadaan sememeh tu ko jgn cakp aku gila lak..tapi aku garang  lau budak ni tak dengar ckp..wkakkaka

ukail

ok ni bukan anak aku or anak buah aku..aku tak kawin lagi jadi mmg sah2 bukan anak aku kan...ini anak ofismate aku...2 week ago kot..kawan aku ajak teman pegi tesco jumpa seseorang..(urusan bisnes) jadi aku telah mengoffer diri untuk menyertai..jadi aku telah beria menyuruh dia bawak anaknya sekali..kunun nya nak main dgn bdk2 la kan..sbnrnya sudah rindu dekat anak buah...huhu..

jumpa orang tu kat mc d..so sementara tunggu orang tu dtg maka kita order makan dulu...after that orang tu smpai maka kami beralih ke meja sebelah..nak dgr explaination drpada orang tu kena lah duk jauh sket dari kanak2..sementara tu mak mertua kawan aku tolang jagakan budak2 ni dulu..

after 10 minutes..
hihi..budak ukail ni dah merengek nak main kat atas..kat tingkat atas ada play area...so dah berjampi kat meja kitaorang suh bawka dia ke atas...haha..jadi di sebabkan aku dah bosan nak dengar ceramah dari orang tu maka aku telah mengofferkan diri utk membawakan ukail ke play area kat tingkat atas..

berbekal kan rm10 yang mak dia bagi maka aku telah membawa budak kail ni ke play area...
semua orang pandang aku...

adakah aku kelihatan seperti mama HOT..*pitam*
berbaju belang wrna warni
skinny jenas purple
sweater hijau..
berkasut pink..
bertudung hitm..

ini fesyen hentam saja...aku belasah je..nak2 sekarang femes color blocking..so xde sapa nak komplen..agak2 da yang tegur senang je ko tepek kat muka dia cakap "color blocking hokeyyy"

aku dah la pemalu,..huhu
tapi jiwa kental..so kita buat dek je la...bawa budak ukail ni main...kail ni macam tembam sket..dia sebaya anak buah aku tapi dia berisi sket..kalau nak dukung dia tu mmg patah la tgn aku yang tak bape nak ada isi ni kan...tapi nasib dia pandai naik escolator sendiri..jadi aku sgt gumbira...haha

sampai je kat play area ni...
aku kejakunan...budak ni lak duk tunjuk2 nak main tu nak main ni...haippp....penin sekejap aku...haha..selalu aku bese main yang masuk coin kan...yang kat tempat ni dia pakai kad touch ni..so pegi kaunter nak tukar token dia bagi kad...so bangang kejap aku...nasib cepat pikat...huhu

so kita terus tukar rm10..hahhaha
dah mak dia bagi rm10 kan...makanya kita guna lah sebaik mungkin....
mula mula nak main pukul nyamuk ek..tapi baling guna bola...hok olohh...dop mati2 nyamuk dia tu...aku dulu time kecik2 siap main tampa je...sekali jumpa nyamuk gigit tgn..tampa tgn..jumpa nyamuk gigit pipi..tampa pipi...ni budak skrg jumpa nyamuk baling bola....hahha...xpe la ni mainan zaman sekarang katakan...

abis men bola tu main tembak2 lak..
okey ni mainan aku paling tak suka...
sebba kau tak faham nak main cane...
blur....
mesin ni pun satu...kot ye pun bagi lah arahan dalam bm or bi...pi bagi dlm bahsa cino tu sapa yang fhm...budak cino je lah pun...tu sebab ada budak cino dtg guide kail main..tapi yang bengang tu ajar aku pun ckp cino..sah2 lah aku pun xfaham...apatah lagi kail..huhu..maka nya aku buat muka hepi smbil angguk2 mengiakan aja apa yg budak tu ajar sambil berdoa agar cepat lah habis game ni....hahhaha

lepas main tu nak main kereta lak..ok boleh nak...duit byk lagi...hahha...ok yang ni kail teror..siap senget2 badan lagi..good!..Sekejap rasa bangga bila da org impress tgk skill kail..haha...so impress juga tgk mak olok ko ni kail...hahha...pandai didik anak....hahah
lepas main kete main bola lak..tapi masuk kan bola dalam mulut naga...haha..makan lah naga oi...dengan aku2 main...sekali aku baling terus sepuluh aku sumbat...haha..sengal...orang yang jaga tu siap jeling2 lagi..apa ke sengal mak budak ni kan..lantak kan...

lepas tu kail nak main kete lagi..tapi nak main yang org dewasa main tu..kete race tu...so yg ni aku terpaksa jadi penekan minyak and brek dia la..sbb dia tak sampai nak pijak pedal minyak and brek tu...dia kawal stereng...pun pandai jugak budak ni main..eh eh asal main kete je teror je kail ni..besar dalam kete gamaknya budak ni...tapi kan..kann..kebas paha aku sbb meriba kail ni...macam mana lah aku ni ada anak kalau dia demokkk...hukhukhuk..mlm2 mesti "bang...urut kaki.." eh
habiskan duit mak boleh lah tunuk peace kan...makanya selesai lah tugas aku menjaga budak ni..huhu...kelihatan aku akan turun berat bila menjga budak..haha..dah sgt lah tak terurus keadaan aku...haha..tapi maintain cumel...wakkaka..

aku cite kat haqi..
baham aku gelak tergolek-golek...
ckp aku kena buli dgn budak..
hoiiii.......

walaupun gua begini...
cuba tnya anak buah gua..
siapa cik ain?
mesti ingat wa ckp lu.........

suka je main dgn budak...tapi maybe sbb aku ni ada perasaan gelisah nad takut sket...budak men tepi tangga aku dah berlari ke tangga..budak men kat dapur, aku dah berlari ke dapur..aku jenis takut sket..kalau akak aku dia buat dek je...aku lak yang risau lebih..padahal budak tu tak da pa pun...prnah bawa anak buah aku men kat playground..aku lak sekaki kaki ikut dia main..yang akak aku tgk je...dgn aku aku panjat gelonsor..huhu..risau weiii..kang jatuh...macam2 aku fikir..padahal budak tu pandai je.main sndiri...

kena belajar lagi untuk lebih cool bila bersama budak...kadang2 aku ni suka mengajar budak tu cara orang besar..macam nak mandi kena buat apa... step by step..membebel dalam bilik air dgn dia smbil mandikan dia...mcm kalau main sabun apa kan jadi pada lantai...licin kan..nanti boleh jatuh..blal..bla..bla...aku tak bape suka nak jerit2 marah..aku letih..aku lagi suka mengajar..macam kan budak tu fhm...tapi tak salah pun kalau kita ajrkan budak tu details..daripada menjerit tak tentu...

budak ni mmg tak faham pun apa yang kita explain..tapi ada jugak sedikit yang lekat kat kepala diarang..macam anak buah aku...akak aku penah cerita dia terkejut bila anak dia cakap "mama...tak baik kan buat dhiya (adik dia), allah marah"..sbb aku and akak aku penah ckp and ajar dia jgn kacau adik or org lain..allah marah or tak suka kalau kita buat jahat dengan orang...padahal time duk bla..bla..dia fhm ke idok...budak2 macam tu la..pandai cakap pandai jugak buat..cakap byk2 kali buat jugak kan...dan dan time tu jugak dia kacau adik dia..kena rajin nasihat lah...kita yang dah tua ni pun sama..nasihat patpuluh kali pun belum tentu dengar....jgn nak tipu la kan..hahha...

lagi satu kelemahan aku bila tgk budak nagis..asal nagis je..aku rasa nak pujuk...even anak buah aku tu nagis sbb aku yang marah (ak akan marah jugak bila dah xdgr sgt) aku jugak lah yg g pujuk nya nanti..tak suka tgk budak nagis...kakak aku mesti bengang dengan aku..asal dia marah anak dia..aku lak yang laju2 ambil budak tu pujuk2...huhu..acane?makin berlemak lah budak tu kan...hahha...

ni dah lama dah jumpa anak buah...dah rindu sangat dekat dorang...hihi..
dah besar2 pun dornag...boleh bawa dornag main kejar dah pun..hihi..

walaupun mission jadi babysister fail..
inshaallah will have improvement...

will see?

No comments:

Post a Comment