Thursday, January 31, 2013

membalas kunjungan makan malam 2013

kejap sebelum nak terus mengarang ni kasi aku refresh dulu bila agaknya event ini berlangsung...ok dah ingat..event nih berlangsung pada 05/01/13..jadi mari lah kita sama-sama mengorek poket sukahati doremon utk mengeluarkan pintu masa lampau utk kita berpatah balik ke tarikh tersebut..korang tak yah la biar aku je masuk sebab aku tukang cite, korang tukang baca je *eh da orang nak baca ke*sobs..

dulu 2011, aku masih ingat detik2 bergelar pelajar tahun akhir..letih wei, terkejar kejar nak siapkan tesis bagai, nak fokus exam bagai..tapi tu lah nama nya belajar sambil menimba pengalaman..ada ke orang belajar nak duk je melekat kat meja stdy..oh sgt tak fun hokeh..sekali sekali kenalah buat -buat tumbuh tanduk kat kepala..jadi nakal xpe jangan jadi jahat..orang cakap nakal manja gitewww...

ok merepek dah..kalau dulu budak tu teman kita pergi raikan malam kita bergelar final student, maka taun ni giliran aku lak dipaksa rela hati meneman dia..ok aku suka je..feeling manja romantik gitu..*lempangdirisendiri* jap jap kasi kita flashback balik masa dulu..

gojes x?*pitam*
ok ni picture zaman 2011 dinner aku sebagai pelajar tahun akhir bachelor sains matematik..dan haqi dipaksa rela meneman aku..hihi..tema time dinner aku adalah hitam,merah,putih or lebih tepat tema adalah wrna..hentam je..bila tengok gambr ni..oh no..time slim melim, pakai baju pun nampak besau..sobs...
time ni jugak time belajar pakai heel..so boleh kira bape keping je gmbr berdiri..semua gmbr duduk ala ala ayu ko..hahha

dan now after almost 2 years, turn haqi lak merasa bergelar mahasiswa tahun akhir..jap jap kasi aku jadi hos jap..

 hos: apakah perasaan anda menjadi pelajar tahun akhir?
haqi: oh saya sgt gumbira kerana tidak lama lagi saya akan bekerja..hihi 
hos: anda sgt poyo hokeyyy
haqi: kamu tak tahu lagi ke?
hos: *duckface*

eh letih lak nak taip, bagi aku pi makan jap leh.....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
2 HARI KEMUDIAN (xtifu)
k kita sambung ek laling laling semua...

start dengan cerita misi mencari baju..nak cari baju kena tahu tema dulu kan...ok tema diaorang adalah nostalgia..ok aku mmg tak fikir lain dah nak cari peplum je..peplum kan ala-ala zaman dulu kala punya style tapi dah di touch up utk kelihatan up to date dan seiring dengan zaman moden sekarang..nak muntah gak aku membelek and menghadap page fb yang duk promote peplum ni...kemain lagi menggetag haqi..pm dia bagai..last last ko tahu pe dia cakap...

bese je
ala bese je
macam bese je
design dia bese je...

sepuluh kali bese..stop.stop! *lapairmata*
dah cakap biasa sangat kan maka aku serahkan kesemua nya pada dia..biar dia je yg choose..letih ko jah nak melayan..itu tak boleh,itu seksi, itu bese, itu..........k stop!
so sari before event dia tu, actly dia ckp kat aku 12/1 tapi boleh tetiba dia ckp 5/1, maka sari sebelum tu lah aku kelam kabut memcari baju yg sesuai utk ke event nya tu..last minute jumpe satu butik yang jual dress yang mampu milik org cam aku ni..nak cari ribu riban habis lah bulu2 aku gugur...yg ratus2 pun pejam celik pejam celik nak keluarkan duit...ptfffff..

so berpusing-pusing lah aku mencari butik D'STYLO kat damansara...hasil google makanya tak lah sesat sgt and terpaksa lah kita memuji haqi yang teror sebab berjaya smpai dalam masa 20minute je..hasil google ckp 15 minit je dr rumah aku..so satu kejayaan bagi dia..tapi alah balik abg jgn nak berlagak lagi sebab balik you are fail...tak faham aku cane lah budak ni, pegi selalunya ok je, tang balik tu asal la cepat sangat kamu lupa..dah la suka lalu yang bertol...haiiiihhhh..aku perasaan time kat butik kakak yang jaga butik pun dah macam malu dengan kitaorang..haqi la..dan dan tunjuk teror cam pereka fesyen..kejap kejap..

haqi: baju ni sesuai dengan belt..
aku: yeke? tak over sgt ke?
haqi: tapi baju ni lengan dia cam stylo sket..
aku: tapi baju ni labuh lah, rimasss..
haqi: xpe boleh potong kan..ambil ni la..
aku: kita nak peplum..huhu *mukasedih*
haqi: beli je dua-dua.
aku: tak mo lah bazir..
haqi:ini cantik *tunjuk yg lain lak*
aku: nak peplum..
haqi: ini pun cantik *tunjuk yg lain lagi*
aku: *lapairmata*

akak butik: xpe dik hari ni da 20% less

ok tak yah gaduh2 agi kita beli je dua2..dah ada less..lagipun aku ase baju kat butik ni ok la, mampu milik..average semua under ratus la..means harga tu logik lah dengan bendanya..gitu..nak membeli and bershopping pun kena ukur badan sendiri jugak..kalau dulu haqi beria bergaya demi hari aku, then now tak salah rasanya aku try utk kelihatan as he wish..dan mmg semua nya dia choose..mmg sgt membantu lah idea2 dia tu..impress sgt aku..haha..

dan malam kejadian..dandan sendiri je..hover lah ko jemah kalau nak upah make up artis..make up camne pun konfem2 haqi akan cakap aku cntik.muahahha....konfiden ko jah..jadi tak yah nak feeling diva sangat..kita tampil natural sudah..
jadi seprti ini lah kami pada malam tersebut...


dan dan terus bagi gambar edit..wakaka..aku syuke gambar ni..tapi malu kot nak feeling romatik ni..rasa nak g cuci besau2 nak buat peluk tido..haha..hover sgt ni..


kiri: 2011 math night   kanan: 2013 medic night

tetiba rasa pose pada malam tu cam sama je dengan pose wktu dinner aku dulu..kebetulan atau sebab aku mmg macam tu je la taw nak pose..haha..malu ar..tapi nak compare dengan dinner haqi, banyak jugak gambr berdiri nya sebab aku kan dah yakin pakai heel ni..nak ckp teror tak leh takbur sangat..sebab dan dan aku nak tunjuk teror bergaya degn yakin pakai heel time tu la dia nak terjatuh la, nak tersalah langkah..kang tak fasal-fasal free show aku kat situ..
teror tak aku edit..hahha


ijat and diba
ijat ni cosmate aku, and diba ni cosmate haqi..diorang ni dah kawen ok..so selamat pengantin bawu utk korang..math and medic bertemu jodoh..nati tunggu turn aku lak..insha allah..amin..jeles ni tgk orang dah kawin ni..huhu


sebahagian cosmate haqi...semua gojes2 and comel..yang laki tak leh puji nanti haqi jeles..malam tu dia best duk usha and cuci mata..performance dance gila seksi ko, melelah air liur..dgn aku aku cuci mata..dan dan haqi tutup mata aku tak bagi tengok yang dia bulot mata...huh..dah la meja paling depan..mmg jelas lagi terang lah kan...

sat layan video dance...aku nak pi angkat kain...



sweet couple..
dorang ni sweet ok...suka je tgk dorang ni...kenal malam tu je tapi dorang ni permah and aku suka borak dengan dorang..moga korang pun cecepat bertemu jodoh ek? eh kerja aku asyik nak menjdohkan orang je kan..haha..betul la kita kenalah mendoakan orang cecepat kawin baru kita pun cepat berjodoh kan..amin.amin.amin.40x

yes i accept who u are..


eh gambar kitaorang agi..haha..dah la gambar sama..macam ok lak rasanya tak potong kain tu..cam comel lak bila tgk dalam gambar kain tu labuh..ala-ala baju nikah gitu labuh nya..haha..berangan je lah aku ni..lantak lah aku fedulik hapa kan..cepat doakan aku cepat2 berjodoh..hihi

sebahagian cosmate haqi..


 ni gambar namanya nak ambil berkat ni..ambil berkat pengantin baru..mana taw rezeki kami lak kan...sweet kan penganting baru nii..baju pun sama..i suka you baju sama sama ni..huhu..tapi kalau kitaorang pakai baju sma jgn lak duk cakap kami ni kembar ke boria ke..eh tapi ramai cakap kitaorang ni adik beradik..muka nak sama eh? muka nak sama orang cakap ada jodoh eh eh eh..:-) senyumsenyummalau*


timakasih sudi ambil dambar dengan saya...malu i..dorang semua comel2 and gojes..:-)

aku tanya haqi:-

aku: nape suka ambil tangan macam nak nasyid?
haqi: baru la nampak macho?*angkat2kening*
aku: ????? iye la...angguk-angguk..mmg abg sentiasa macho dihati ini..

kami, osman and ira
doakan osman and ira pun cecepat berjodoh gak..hihi..jangan lupa jemput kami ye bila nak kawin..hihi

macam gambar family lak kan
roomate haqi..see the hand..
rasa banyak sangat duk membebel...bukan pe aku malas nak hupdate by part..dulu time dinner aku, aku buat entry by part..part with my fren and part with my bos..mow kita random je..entry ni pun duk dlam draf sejak malam balik dari dinner tu lagik..haha..dasrrr...ada masa sket kita taip, pastu snagkut..pastu ingat and sambung lak..pastu stop...hahha..lagipun random entry camni macam mesra alam sket kan..macam kan aku kenal je semua kawan2 haqi ni..haha..tapi kenal lah jugak kan...tapi kadang dah jumpa muka ada jugak aku lupa..maafkan saya...susah nak hafal muka..nama mungkin ingat..

sebelum kita akhiri entry ni rasa tak syok sendiri lak kalau tak letak gamba sendiri sendiri kan..haha..
jom..

1,,,,



2,,,,,

3,,,,,,,

4,,,,,

5,,,,,,


lima cukup lah kan..byk-byk kang pitam lak orang nak tgk..haha..

last wish...
special for you dear,
semoga kamu lulus dengan cemerlang dalam final exam dan berjaya dalam pelajaranmu, hidupmu dan apa jua yang kamu lakukan selagi mana ia baik utk mu, utk agamamu, keluargamu dan insan-insan yang memerlukan pertolonganmu...sungguh diri ini rasa bangga dan syukur dengan apa yang kamu perolehi kini dan semngat juangmu..semoga perjuanganmu tidak pernah kenal putus asa dan sentiasa bersemngat mengejar cita-cita dan impianmu..semoga hidupmu sentiasa diiringi kejayaan...amin.


tahniah....sudah bergelar mahasiswa tahun akhir.....

cepat2 konvo ye....

No comments:

Post a Comment