Sunday, January 27, 2013

peplum ittew..

orang lain dah puas dah bergaya dengan peplum tapi aku baru nak merasa...
pstu kecoh dekat blog..
suka..suka...haha
actly beli skirt mermaid ni dah lama..beli time nk g dinner haqi lagi..tapi beli dengan baju wrna pink ala-ala lengan aladin..tapi baju tu jarang..nak kena pakai inner...jadi malas nak pakai inner aku telah gatai tgn bershopping online...huh...melayang duit beli peplum blouse lak..sobs..

so minggu ni kita buat sesi shooting kat ofis..paksa ofismate jadi photographer..ahahah..maapkan saya akak..saya mmg macam ni taw..taw...taw..jgn serik ek..

peplum blouse with mermaid skirt ni dipakai pada hari selasa..homai x?
mermaid skirt tu beli dekat D'STYLO Butik
peplum tu order dengan fren kpd fren..dr china..
kiri tu skirt duyung tapi aku design sendiri taw utk pakai dengan belt actly..dia boleh pakai 2 cara..satu pakai dengan baju seperti peplum cam aku pakai and satu lagi boleh pakai dengan baju biasa (kemeja lagi cantik) and masukkan kat dlm skirt and pakai belt kat pinggang..aku dah design skali dengan lubang2 belt dia tu..tapi aku x ingat nak snap pict hr isnin tu..nati au snap ek..and tepek lagi kat cni ek

kiri: skirt duyung purple+peplum blouse+halfmoon
kanan: mermaid royal blue + peplum blouse + halfmoon



sekarang mmg trend halmoon scarf kan..ak pun dah makin jatuh cinta dengan halfmoon ni..senang nak pakai sebenarnya..lagipun bidang dia besar sket..macam sedan-sedan gitu..design dia pun lawa-lawa..nak tunggu gaji ni nak g borong lah..hahha..macamkan gaji ko beribu kan..huhukhuk *lapairmata*

hari rabu kita menjakikan kakak-kakak and adik2 aku dengan peplum merah lak..bermsg msg dorang tanya aku beli kat mana..nampak sngt tak alert time aku pakai..haha..actly baju ni pun dah lama pun..time dulu aku pakai ngan jeans...eh tetiba bila peplum style ngan in, kita mix and match maka boleh la dijadikan peplum...baju ni mmg aku syg sgt2..sbb mmg aku design sendiri ni tapi org lain jahit la..satu ioi mall aku cari kain nak buat baju ni..last last aku beli la jugak viscose cotton buat baju ni..tapi lengan tu aku guna cottan yang orng buat sampul bantal..haha..tapi serius aku ckp kain dia lembut beb..sejuk gitu...



so nak pakai peplum maka jadikan seperti di bawah...menjadi tak..belakang tu aku buat tali nak ikat reben..aku suka dress yang da tali kat belakang..boleh adjust fitting kita..agak2 lepas makan perut membuncit maka kita longgarkan lah tali reben tu..haha...simple kekdahnya..kain tu lak actly kain baju kurung moden aku..beli time raya taun lepas..material chiffon 2 layer..



khamis cuti...so xde peplum...

jumaat adalah hari santai and kasual..so ofis benarkan ko nak pakai apa je..jeans, skirt pendek, t-shirt...sukahati punya fesyen..so selalau jumaat aku baham pakai t-shirt...tapi jumaat kali ni excited sket..sbb pakai baju bawuuuu...hhaaha..baju ni sapa berkenan boleh order dengan aku..haha..cheh dasar kan...baju ni wrna light pink gitu..2 pieces..yang dalam tu mcm singlet..tapi baju tu ropol-ropol..kalau nak pakai yg dalam tu dengan inner pun boleh..nnt aku snap gmbr lagi ek..haha..cheh! yang luar tu mcm sulam gitu..dia berlubang2..tapi tebal uolls..kalau ko nak pakai as a sweater pun ok gak...baju ni just rm30 je..yg dlm and yg luar..ok la kan..macam2 fesyen boleh pakai..


ok begitulah cerita saya...sesekali datang mood dia mmg camera ditgn lah...maapkan saya..haha..next week dah susun dah baju mana nak pakai..mybe mood peplum masih tengah IN ni..pitamlahsemua...

berimpian nak mendesign baju lagi ni..tapi now susah nak cari tailor..dulu akak aku ada kat kg, so aku bleh je pos kat dia utk jahit baju aku..skrg dia dah move ke tempat lain..so dah bnyak design aku duk lakar2..tapi simpan je lah..huhu..nak cari tailor yang sesuai dengan kehendak kita ni susah jugak....bila lah aku nak pandai jahit baju sendiri ni kan...

doa-doakan semua ye...
nanti boleh aku keluarkan design yang homei2..
murah and berkualiti..inshaallah...
*angan-angan*

No comments:

Post a Comment