Monday, March 4, 2013

percutian ke perak

selamat malam..cam phoyo je kan..haha..ok ni nak sambung balik cerita fasal cuti-cuti malaysia kita..opss silap2..ni sebenarnya aktiviti 2 dalam satu..before this aku dah ada cite fasal perkahwianan shakila kan..so sebahagiam agenda after attend wedding kawan maka kita seharusnya melapangkan waktu untuk berjalan-jalan ken..yo la dtg jauh2 tak kan tak ada pegi mana2 kan..so meh la kita berjalan-jalan yea semua...

aku pergi ni berenam..2 bijik kete..so tersgtlah lapang..kitaorang stay kat homestay yang di sewa free utk kitaorng..mmg rezeki lah kitaorang hari tu..alhamdullilah..tapi rasa nya rate dia tak mahal sangat lah..and sgt seseuai lah kalau nak pergi bercuti secara berkumpulan..yang kitaorang stay ni rate dia dlm 130/night..so jimat kan..aku lagi suka stay like homestay dr hotel cos homestay ni kita boleh rasa mcm duk dlm rumah sndiri..lagipun besar and apa-apa hal kita duk sama2..kalau hotel mau nak kena book 2 ni..so senang cite kita cari homestay kan..lalal dah la FOC..lagi syokkk..hahah

the homestay...

destinasi kitaorang mmg tak de plan pun nak kemana after attend wedding shakila tu..sebab semua mcm tak tahu sgt area perak ni..and lastly decide to go teluk batik..horeeyyy boleh tgk beach..padahal nak berangan kat beach tu konun2 la....before that kita pegi ambil ornag yang expert jalan perak ni dulu ape-ape hal..someone belong's to someone :-)

ingatkan dekat...mak haiiii jauhhhh nau...dan tugas mendrive mmg aku dah serahkan pada kawan aku..aku mmg dah cop nak rest sambil menikmati pemandangan perjalanan ke teluk batik..puiii..


around 6pm kot..
here we areeeee......


dan dan gambar sendiri..hahha



 time ni aku tengah menahan kegatalan di gigit semut merah...tapi muka mantain cool agi..tapi dlm hati ni mak koooo pedihhhhh nya...menunjukkan aku jiwa kental..haha..tapi truely say lah aku mmg happy sgt dapat jumpa and berkumpul dgn kawn2 study dlu2 ni..setakat kena gigit cemut tu tak de hal, janji bergambar tetap bergambar...

lepas tu jumpa aiskrim...legaaaaaa....

 then continue lagi bergambar..haha..mmg tak de nya segan2..lagipun ni lah masa nya nak hepi2...
balik nanti dah kena fikir kerja lak kan..so masa yang ada jangan di persiakan..gitu..maka mari lah kita sambung lagi berposing....



















 someone belong to.........hihi..amboi usik orang kemain kan..nampak gayanya ada trip ke perak lagi lah kita ye...hihi...






setelah penat berposing and dapat lah tegok matahari terbenam lah konun2 tu ingtkan nak balik dh..sekali ko sambung lagik aktiviti dekat dataran nya pula..alang-alang datang kan...meh lah kita memenuhkan memori card kamera ni kan..















dah semua dah penat, dah beli cenderamata nak balik balik semua maka mari lah kita mencari makan utk mengisi perut yang dah masuk angin ni..aku padahal dah sakit dada dah tapi buat2 mantain...huhu...makan kat restoran apa tah tapi makanan dia so so je..aku minta nasik sbb perut dah masuk angain lagipun makan kat kenduri tu sket je sbb aku tak in dengan nasik minyak...huhu..







settle ec perut maka semua mmg dah kelayuan..aku time ni mmg dah ngantuk you..tapi alih2 smp rumah..eh ko mata ni mmg dah bese tido lewat..huhu..maka seperti bese aku orang last yang tido..2 am aku masuk bilik tido..tapi kan klaka mlm tu..aku tido sorang2..tak share bed..punya lah tamak kan..tapi kol 5 lebey kot tetiba da orang tido sebelah aku..seram sekejap aku....tapi sebab mengantok aku buat dek je la..huhu..
esoknya baru taw rupa nya kawan aku rupanya tido sebelah aku..buat seram aku je...hahaha..dasar penakut aku ni..

LAST DAY..
haha..nak ber last-last day bagai..padahal pegi nya sehari jek kan...lantak lah..baru nampak macam bercuti betol kan...

semua janji nak gerak awal, dlm kol 10am dah check out, tgk tgk kol 12 baru gerak balik..haha..dasar..pastinya aktiviti yang melambatkan perjalanan adalah berposing lah..haha...pantang jumpa cermin semuanya...

sebelum apa2 hal mari lah kita melafaz janji sahabat konon2 lah...











 

 







dah penat semua melebarkan sengih and senyum meh la kita bergerak balik dan meneruskan kehidupan seperti biasa...haha..*ayat drama sgt* before balik jumpa pengantin baru sekejap then dapat bekal kek lak dari pengantin...mmg rezeki lah kitaorang..murah rezeki rasanya...




 sebab FOC homestay tu maka mari lah kita menggunakan uang itu utk makan dekat KFC..hhaha...
sebab kek terlalu besar makanya kitaorang telah memberikan kek itu kepada pengunjung2 KFC yg lain..baik kan..dan selebihnya telah menberi kepada abg KFC yang lap meja..tetiba rasa sangat bermurah hati...rezeki yang ada harus dikongsi bersama...hihi..


then bergerak balik ke KL........
sampai Kl, cari cold block...
legaaaaa.....slurpppppppp


last but not least.......



pangggggggggggggggggggggg........:-)

No comments:

Post a Comment