Saturday, March 9, 2013

Turn Sue

haloo..ape khabar? kemalasan melanda ni rasa macam malas nak buat apa2..padahal manyakkk sangat kerja nak kena settle..tapi tak pe la kita curi masa jugak nak update story fasal wedding aku   kawan..so jangan lak jemu kan asyik baca story orang kawin yea..turn diri sendiri bila lah pulak kan..hukhuk..

aku kawan aku nama nya sue..or nama penuh siti fatimah..orangnya happy go lucky..seminit ko duk dengan dia terburai isi perut asyik gelak je *hiperbola*. siyes hilang stress bila dia buat lawak..memang kelakar..kalau dulu kat skol sue ni bukan dlm geng2 aku..kat skol kan ada geng skema, geng nerd, geng otai, geng geng apa lah..tapi walaupun bukan se geng tapi kami ni rapat jew..geng tu cuma time nak beraktiviti group..bese lah sekolah kan ada manyak aktiviti group..dan aku sendiri tak tahu nak letak diri ini dalam geng yang mana satu..boleh aje semua..semua nya kawan..1 malaysia  kelas kan..jadi kita kawan semua..mungkin ada yang kita baik, yang kita rapat..ada yang kita bese2 je..tapi dengan sue ni aku agak rapat jugak..pernah jalan kaki sama2 ke sekolah dlu kan sue?hahaha..

mukadimah macam panjang lak kan..haha..
so CNY hari tu sue jemput ke wedding dia..siyes terkejut wei..diam diam dah nak kawin ko ek..tapi tahniah la sebab dah selamat pun menjadi suri di hati lelaki pilahan hati kan..oh bahagia nya hidup kan :-) waktu msg2 dengan sue tu, msg jugak dengan haqi..bese lah aku kan buat ayat emo lah kan bila orang lain dah kawin kita lak emo sebab bercinta lama dan semestinya nak kawin ugop..haha..sabar..sabar...

kebetulan sue kawin time cuti CNY, so memang aku cuti seminggu...then dapat lah kita pegi..excited sangat nak pegi ni..beli hadiah awal2 sebab tak nak pening-pening fikir..so seperti biasa peneman aku adalah haqi..kitaorang kan sekelas..balik raya cina tu balik satu kete je, balik dengan kete aku je, so memang haqi je lah yang bawa and aku boleh feeling mem sekejap lah..haha..

kitaorang bertolak dari Pasir Mas dari rumah akak aku..janji dengan fas nak pergi sama..sekali.....bese lah pasir mas terkenal dengan jem nya..berpeluh aku dalam kete..cover nak ambil gambar dengan pengantin ni nak biar nampak cun..haha padahal berpeluh-peluh wei..panas berdeting ting ting...huihhhh...

sampai-sampai segan lak nak jalan masuk..dengan skirt aku meleret ke tanah siap sapu daun2 agi..satu hal lak aku membuang daun2 tu..tak pe kita kontrol ayu..jalan masuk, fas and uji dah siap makan pun..so aku masuk terus jumpa sue..amboiiiiii kemain comel pengantin nie kan..seri ratu sehari gitu........

apa apa hal mari kita suh haqi shot a few pict dulu..sebelum makan ni perut masih mantain ni...kan jap agi g menketadarah kena tahan perut lak...

so pict with sue and fas..fas ni kawan sekelas, sematrik..cuma fas dpt u lain aku dpt u lain..then hari wedding sue jumpa for a long time tak jumpa..huhu rindu nya kawan2...


next turn we with sue..time ni pengantin lelaki belum sampai lagi..so boleh lah sue melayan kitaorang..kejap2 nak bergambar..kejap2 borak..pastu bergambar lak...terima lah yea sue..ginilah perangai....bagus jgk pengantin lelaki lewat smpai..haha..


lepas rasa dah cukup gambar nak buat kenagan tu meh la kita  pergi cari makanan..lagipun perut ni mula dah menyanyi..konun ambil nasik sikitttt, sekali perghhh dia punya gulai kambing...sedapppppppp...nak tambah malu dah..haha..makanya meh lah kita memaksa haqi suh ambil kek and lompat tikam..lompat tikan org kL panggil ape eh?

fas, aini, syirah, nisah, yem..
kontrol ambil gambar half body je...motif sgt*


siap makan, lepak2 dengan kawan jap..story-story..then naik balik atas rumah nak say gud bye..then sekali lagi aktiviti bergambar bermula..haha..pantang jumpa kamera...

with kak cit...

tengah syok duk nak posing semua, pengantin lelaki sampai..meh la kita bagi ruang utk dorang..haha..macam kan pelamin tu kita punya kan...

so here the pasangannya.......
yang tak boleh blah tu haqi yang pegi smbut pengantin lelaki..hihi..tetiba abg ittew jadi orang penting kat sana..tapi family sue ni mmg dah kenal haqi pun.bese lah kan budak bejurus orang cakap..wakka..*pujiboyfrensendiri* tapi yang klaka aku tgk budak bf aku ni *cheh dan dan terus guna bf* macam orang blur..dia tak pernah jadi penyambut kot..skali terpinga-pinga..nak smbut tangan belah mana, nak duk sebelah mana, nak pass ke pengantin girl macam mana..nak cakap apa..haha..aku yang tunggu kat atas pun risau nengok bf aku ni....


 kitaorang tunggu sampai habis doa..aminkan sama-sama...doakan pengantin semoga bahagia sampai syurga..dikurniakan cahaya mata penyejuk mata penenang jiwa...semoga bahagia ye sue..:-)

sebelum balik meh kita ambil gambar beramai-ramai dulu...


the boy geng..dengan yg lain2 tak sempat..kitaorang smpai dorang dah balik...


lepas salam2 semua, peluk-peluk semua teman2 mari lah kita balik..nak ke destinasi lain lak kita...sampai-sampai umah kak long terus panggil adek e..berbulu je adik e dgn aku..haha..suh tangkap gambar la..nak ambil view paddy field actly..tapi sian lak nak kena berdiri tengah panas...huhu

so seperti bese entry disudahi dengan pict on us..... *silajgnlempangtapifahamidiriini*


selesai.....

SELAMAT PENGANTIN BARU SUE AND PASANGAN.....
MOGA KEKAL SAMPAI JANNAH..AMIN..

No comments:

Post a Comment