Saturday, July 13, 2013

sembang-sembang

selamat berpuasa uolls..
dah masuk hari ke 4 kita berpuasa..sudah merasa ada peningkatan iman idak?harap2 hari demi hari kita sentiasa berhijrah ke arah kebaikan lah yer...amin..

hari ni aku bukak puasa sorang je..
akak aku keluar bukak puasa dengan member dia..
cam malas lak nak ikut..aku tak suka sangat nak mencelah..
lagi suka sendirian..ini sifat aku..
bukan kata tak suka berkawan tapi aku suka macam ni..
keluar dengan kawan sendiri mungkin suka, dengan family atau dengan haqi...
tapi kalau nak ikut orang lain yang aku tak bape kenal ni aku susah sket la...
even kawan kepada kawan kakak pun..
huhuhu..
lagi satu aku ni cam da satu perasaan cam tak nak menyibuk hal orang..
sebenarnya aku ni bulih tahan pendiam taw...hahha
sila lah percaya..kuikui

apa-apa pun aku tak ada lah orang tegur tak jawab..
aku kawan je dengan semua orang cuma aku suka pandnag dan lihat orang..
macam takut nak bercakap sebab takut orang tak suka..takut salah cakap
tapi bila dah kenal aku leh kamcing giler..hahha
so bagi aku semua kawan aku layan sama rata je..
tak ada yang terlebih spesial ke apa..
semua yang datang nak minta tolong ke, luah perasaan ke aku dengar je..
bagi nasihat yang sama je semua..
walaupun aku tak sempurna mana..
tapi makasih lah ye sebab korang percaya dekat aku..
huhuuhuhu..

kol 6 aku kuar g bazar..
hari ni taknak g beli dekat bazar yang besar yang dekat umah sebab parking susah nak dapt
aku lak pegi sorang..
selalu pegi dengan akak aku..
dia kuar pg beli, aku duk dlm kete je..
hari ni aku pegi beli dekat kwsn perumahan je
dia da bukak bazar yang kecik2 tu..
beli situ senang..
beli nasik bungkus dah..
lagipun aku sorang je..
beli kuih apam, sagu..
habis rm11..pastu balik..
jalan jem jugak sebab ramai yang kuar pegi bazar...
huhu

tetiba haqi call..
suatu kepelikan ni..
cecepat angkat...
ahhaha....
tak de apa pun..dia free skit time ni..call aku saja tnya2 beli makan apa..
bagus..
haqi sejak start keje nak cakap dgn dia pun susah taw..
kalau dia call tu rasa cam wowwwwwww...
sehari kalau boleh cakap 10minit tu cam rasa dah baik dah..
lau tak dia balik keje dia terus tido je...
tak pe lah sabar lah...
baru rasa cabaran dan dugaan sebenar dah mula..
sapa cakap nak pakwe dr tu?
dulu yang asyik duk suruh aku cari kan korang pakwe dr..
hahha...boleh sabar ke korang?
sehari nak dapat msg pun macam berjanggut tunggu...hahha
kalau dia msg tu dah cam pelik pun ada..
tapi aku suka je...
hahah..lumrah org bercinta weii..

sekarang memang totaly lain dah semua..
masa study ngan masa kerja sekarang ni lain..
dulu study g kelas kol 8 smpai kol 5..
malam leh rest..sabtu ahad leh dating..
sekarang kerja bukan tentu masa
sabtu ahad pun keje..
tmbahan kalau dia oncall...
sekarang dia keje lebih 12jam kot..
pagi masuk malam baru habis..
sobs...
apa aku leh cakap aku memang nak kena bersabar berkali-kali ganda lah..
semua ni baru bermula..
walaupun kadang2 aku tetiba baran..
huhu..
environment baru, nak adapt pun kena ambil masa..
korang doa2 kan lah yang terbaik untuk aku ek..
 “Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”
Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi
 bulan ramadhan
kita memang nak kena banyak bersabar..
jadi kali ni kesabaran aku memang nak kena berganda-ganda lah jugak..
aku tak minta lebih..
cuma semua ni berakhir dengan suatu kebaikan yang semua orang impikan..
aku harap sangat aku mampu menjadi manusia yang sabar dan tabah..
aku harap semua ni ujian yang memberi seribu kerahmatan buat aku dan dia..
aku harap juga kekangan masa ni membuat kan hub ini semakin bermakna..
aku harap pengorbanan ini dihargai...
eh macam lebih lak permintaan aku..
huhu..
semua nya aku serah kan pada allah...

korang, hargai lah pasangan korang..
aku kenal haqi sebelum aku tahu dia nak jadi apa..
belum dia tahu dia bakal jadi dr pun..
cuma aku pegang satu janji yang dia bagi kat aku..
kenapa aku tak pandang yang lain..
janji yang dia tulis dalam satu buku log (diari) yang dia bagi kat aku waktu tahun pertma aku kenal dia 2005..kecik-kecik dah mulut manis ni..
mungkin bagi dia, dia dah lupa..tapi bagi aku janji tu aku rasakan tulus..

 Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna

Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa

Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala

Aku punya manja kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua


setiap solat aku selalu berdoa..
semoga allah permudahkan jalan untuk kami bersatu
ringan kan jodoh kami..
berikan kami kesabaran..
rezeki yang murah..
rahmat dan keberkatan...
doakan yang baik2 untuk kami yea..

salam ramadhan semua..
ampun maaf dari aku..

No comments:

Post a Comment