Wednesday, July 17, 2013

berbuka puasa day 7

orang lain dah berzaman update menu berbuka, aku baru terhegah-hegeh kan..
almaklum lah saya ni bujang agi..setakat nak bagi kenyang perut ni saya beli nasi bungkus je..
tapi first day puasa merasa lah jugak haqi makan masakan saya..hewhew...

semalam haqi off, so maknanya boley lah kita berbuka sama-sama..dah seminggu yer tak jumpa..
huhu..sobs..tak pe lah kita jangan jadi manja sangat..cuma kita harap haqi idak lah lupa kan kita kan...
so semalam aku kan keje, sbb semalam selasa..haha tak klaka*
tapi bulan puasa aku boleh balik awal..selalu balik 5.30pm tapi sebab puasa bos bagi balik 4.30pm..
so hooreyyyy lah untuk sebulan ni...

malam tu bincang2 dengan haqi nak makan mana..
nak makan dekt mine rasa cam malas nak bersesak-sesak dengan jem lak...
nak makan putrajaya rasa malas nak berjalan pegi bazar lak..aku kan keje, penat nak berjalan eh..
so fikir-punya fikir makan je lah dekat kedai makan mana2..hahah giler tak lomantik kan..
janji boleh berbuka sama..sudah......
so sebab tomyam dekat d'classic restaurant ni sedap aku rasa nak pg situ lah..
dulu kedai ni dipanggil kedai hijau kuning..sekarng dah tukar nama sebab owner dah tukar..
tapi yang skrg lagi best lah sebab banyak choice and sedapppppppp..

so sampai tu booking tempat dulu la..
malas aku nak pergi terjah pastu tunggu maskan sampai...
so better pegi reserved dlu..
korang nak  pegi time nak berbuka and order time tu pun boleh je..tapi kena tunggu lah sket..

walaupun beria cakap nak makan itu ini, alih pesan menu sorang satu je..
tappi menu semua aku nak makan..hahha..haqi dia boleh je semua..
aku sedap..dia pun sedap lah..
so kitaorang order tomyam seafood, sizzling lamb chop, kerabu mangga sahaja..
cukup lah untuk berdua kan...manyak2 kan membazir lak..
aku bukan makan banyak mana pun..selalu makan nasik separuh sahaja..

ini lah rupa tomyam...sizzling lamb chop tak snap sebab aku dah lapar time tu..tapi siyes aku ckp semua marvelesssssssssssss....

haqi suka kerabu mangga.....duk suruh aku belajar bt...inshaallah nati kita belajar yer..

yang paling best adalah lamb chop tu lah..sampai skrg aku duk terbayang lagi dia punya asap kepul2 dia tu..huh giler hebat and sdap....haqi pun duk terbayang-bayang gak..siap berangan nak masak kat umah lagi..hahah...

selesai makan jalan -jalan jap..sebab dekat dgn mines mari lah kita ronda-ronda sana skjp..dah lama tak masuk mines ni...nak cari lotion skali..skrg ni kan musim cam sejuk je kan..kulit jadi kering sangat...aku keluar mesti nak pakai jaket..tuuuuuuu pun rasa sejuk sampai tulang..pffffttt..dua-dua kurus asyik berlawan tolak econ kesana sini...haha..

zaman berdating round-round shopping kompleks dah berlalu kot...jalan sket dah rasa bosan dah..setahun ni aku rasa jarang sangat lah kalau nak dating ke makan ke dekat mall ni..masuk mall pun mmg sebab nak beli brg je..kalau tak tak kosa dah....huhu...aku sememangnya keje semalam kol 9 lebih tu dah jalan seret2 kaki dah...haqi masuk kedai kasut aku dah duduk kat kusi tunggu dia tgk2 kasut...huhu...kol 10 dah balik dah...

begitu lah cite..
haha...malam ni aku rasa mls nak makan nasik la...taip ni aku belum lagi makan nasi..berbuka tadi dengan air and kuih je...idok lah sya tahu nak makan bila nasi tu...huhu..simapan sahur terus boleh ke?
kuikuikui...


sampai sini..bye..
esok update berbuka dengan nasik bungkus lak..kahkahkah...

No comments:

Post a Comment