Friday, July 19, 2013

cuti

time ni korang semua mesti dah tido kan..huhu..aku taip ni sambil tido a.k.a meniarap gitu..sebab bosan tak leh tido tapi tak leh nak duk congok sebab perut aku sakit..hari ni jugak dr bagi mc..so hari ni kerja aku tido je..huhu..setiap bulan mesti aku akan sakit camni..masalah orang fomfuan...

dah tergolek-trguling tak tahu nak wat camne, terpaksa lah jugak ambil ubat painkiller..huhu..
sebolehnya nak elak ambil tak udah tak tahan...
sindrom senggugut ni boleh cakap dah lali dah dengan aku..
beza sakit sikit or sakit banyak je..
but sakit sikit tu pun boleh buat aku mc, apatah lagi kalau aku cakap sakit banyak...
huhu..

kalau bendera merah ni aku awl2 mesti tak lalu nak makan..
semalam aku bebuka dengan kuih je, nasik bungkus sampai ke sudah tak luak..
bukak, cubit lauk sikit pastu cuci tgn..
huhuuhu..dah sakit perut, bagi ayam golek pun tak de selera pun..
hari ni kemain msg akak aku suh beli mee sup, ayam uncle bob la, bla.bla..
nasib dia tak beli, dia beli mee sup je..
tuuuuuu pun tak makan gak..
tahan gak perut aku ni tak makan nasik 2 hari..
huhu..ni situasi normal bila dah sakit perut camni...
mood selera makan tak de...

tadi p rendam baju dalam mesin basuh
pastu tak larat nak sudah kan..
huhu..nak berdiri lama-lama rasa kejang je perut..
harap esok boleh lah habiskan baju-baju tu semua..
bese lah mesin manual, kalau auto tu senang sket..
letak, siap, angkat jemur je...
tak pa lah tak de lah pemalas sgt aku ni..
sakit ni bukan lama sangat pun..
esok lusa ok lah...

korang baju raya semua dah beli ke?
aku dah cuma beg, kasut and tudung raya je belum..
hahahah hover giler..semua nak baru..
beli barang ikut kemampuan sendiri aja, idak lah nak berlebihan...
sendiri tahu poket tebal mana kan..
nasihat aku, terus fikir lah bajet untuk diri sendiri, family and adik beradik..
pastu shopping around that bajet dah la..

raya tahun dah apply cuti ke korang?
mesti best kan yg adik berdik rmai tu..
aku pun ramai gak, tapi dah kawin..
tinggl aku dgn akak aku yg ke-2..
dia pun dah tak lama...
nati aku balik raya sorang-sorang la..
huhuhuu...
teringat lak zaman beraya kecik-kecik dulu...
baju raya mesti sedondon gitu..
tapi ma aku dulu suka sangat ambil lebihan akak aku yg sulung buat kat aku..
yg lebihan k.uda untuk adik e
yg lebihan kain ma buat kak diya..
sorang mesti pair dua-dua..
hahaha..lawak lak rasa...
emmmmmm dah 13 tahun beraya tanpa arwah ma...
sunyi, sepi, sedih je ase..
dah lama berlalu........
tak pernah rasa rindu ni padam.....
aku dah lama redha...
sesekali tu bila tiba puasa, raya nagis jugak..
tapi nagis sorang2 je la...
semua adik beradik aku camtu lah..
mulut cakap sedih, tapi kalau bab nagis semua pegi bawa diri nagis sorang2..
paling sedih kalau tgk semua orang duk tahan2 air mata jatuh biar dah penuh bergenang...
semua nya tabah...
alhamdulillah......

em, cukup lah taip,
tetiba rasa sayu lah pulak..
selamat malam!

No comments:

Post a Comment