Tuesday, July 10, 2012

Gulai ayam apakah ini?

After sabtu, ahad la kan…apasal sekarang aku suka kira hari..gamaknya tak ada kerja nak buat..padahal kain dalam bakul lum sentuh ag tu..oh ahad yang ku tunggu..setelah sabtu yang full ku lewati..cheh gitu..
Sabtu kan pegi pasaraya OTAK..eh silap OTK la..hikhik..haqi kita beli ayam..banyakkkk..pastu kita jelling-jeling la..tayammmmm…dah lama kan tayam tak masak utk kitew..dah kempunan nak makan lew..alamak terover sudah..mungkin haqi kita tak sanggup nak tengok muka aku yang tak comel ni terus dia cakap..ok esok tayam masak..hooreeyyy…masak apa?
Ahad menjelma..laparnya..oh tak pa hari ni ada chef nak masak..kak aku Tanya nak makan tak selember je tak layan..mentang2 dah ada hero Malaya nak masak buat derkkk je kan..ye la selalu gaduh sapa yang nak kena masuk dapur..tapi gaduh ngan aku macam tak ada perasaan lew..aku ni perut leh tahan 3 hari taw tak makan nasik..boleh masuk book of record gitu..so leh bajet kan sape yang akan masuk dapur selalu..tapi bila aku rajin masuk dapur usah di tegur bang, nah siap! Nasik ayam spesel gua..tak pun tomyam terbaik..itu jew gua pandai..hikhik..
Seperti dijanji aku dah tak sabar nak merasa masakan cik abang ni..dia cakap nak masak gulai kuning ayam..ok terkesimasekejap* aku pun tak reti nak mengulai ni..*sedih* bawa kete sambil nyanyi lalala..lala..hati riang jew kan..macam puteri yang ditatang gitu rasa perasaan ini..hah puitis nak pitam..
Sampai upm terus pegi bukit expo..tempat selalu kitaorang picnic. Tempat ni best,nyaman..datang sini selalu teringat zaman study..dah setahun berlalu tapi masih setia berkunjung di sini..ye la dah mataq air kat sini..hihi..perut pun dah lapar..tak sabar nak rasa gulai kuning ayam hasil tangan jejaka pujaan nieee…bila jew buka aku termenung sekejap..*gulaikuningapakahini?
NYUMMMYYYY...
Kan dah cakap haqi kita tak tahu nama bab2 masak ni..dia just rajin bab2 masak..tapi bab kenal barg dapur, nama masakan, nama perencah dia fail..ops bukan dia je tapi lebih tepat KAMI..huhuhu..punya excited nak makan gulai kuning sekali yang muncul tada…kari ayam…telan la jugak in fact aku tak bape buleh makan kari..nati penin kepala..pelik or ngada2 aku pun tak tahu..
Tapi..
Sedop gak…hikhi
Tak berani nak makan banyak. Sebab nati nak balik drive sendiri..tak pa janji dapat rasa gak haqi kita masak..siap goring papadom and telur agi..di sertai dengan air jus mangga..gedabak besar botol air sampai nak minum kena sorang tolong pegang kat bawah botol…hihi

Berselera abang kitew makan....dap ek bang..

Suadah makan , ala bese la..
Snap picture lew..dengan baju bawu and sandal bawu..haha
Baju bawu ni , sandal bawu ni..sajanakmenunjuk..
bergaya abang kitew..

motif seluk poket???


motif besarkan gambar...hikhik..naktunjukbajubawu*


kental and omeiiii....

time ni hujan dah turun rintik2..tetiba teringat tak ada picture snap berdua agg...So sembelum balik...

dia abang..saya baby adik..hihi





No comments:

Post a Comment