Tuesday, April 23, 2013

pencerahan

hari ni tak bape sihat...perut tak bape sihat lor...tapi ada 2 tempat nak hantar barang custemer..rasa cam nak fengsan pun ada...semua saki baki makanan dalm perut dah hbs di keluarkan...tak tahu lah...ape yang silap makan ni..tapi demi custemer ku gagahi jua....

janji jumpa custemer pukol 6..tapi aku lambat 5 minit..maaf ye laling ku..i rasa malu jumpa custemer dlm keadaan x stabil ni...nak ckp pun i rasa mcm mengeletar...macam semput giler nak bercakap dalam keadaan lemah ni..dorang tanya aku cam blur je...sorry tapi aku dah pun msg berjela-jela kat dorang cara-cara makan aura white itu..harap dorang faham lah...selalu ada jugak cust yang ambil barang then terus blah...sampai i ni tanjat jugak..mungkin dorang dah faham cara nak guna/pakai benda tu...pelanggan sekarang dah bijak ken, mereka semua dah servey habis2 lah fsl info and effect sesuatu brg ni ken..so i tak kisah pun..tapi i still jugak msg dorang......tak salah pun kan..janji kita dah cuba explain yang terbaik pada dorang......

ada jugak yang tel pahtu tanya i macam2.......sometimes i tak leh jawab dan dan tu......bukan ape, kdg yang tel waktu aku kerja..jadi kelam kabut sikit lah nak menjawab nya...ada jugak soklan yang aku memang tak tahu and terpaksa tanya dealer aku...tapi kadang cust tak faham dia dah anggap kita ni tahu segalanya....aku tak kisah  pun...kadang orang tanya harga pun aku blur...ada jugak yang sound aku berniaga pun tak tahu harga..aku rilek aje..memang kadang aku tak ingat pun...sebab aku bukan jual satu produk pun...dan harga kadang ada berubah time promosi...tapi aku senyap je lah custemer nak membebel pun...aku bukan sempurna and aku just cuba beri service yang terbaik utk semua....

macam-macam lah ragam ni..tapi aku tak take serius pun..
ada kawan aku ckp kenapa aku jujur sangat sampai ada cust tanya aku aku makan or pakai supplemen tu..aku jujur je jawab...if aku makan aku cakap aku makan..if tak tak ada lah aku ckp aku makan...kadang aku jadi terjebak dengan custemer aku sendiri bila dorang repeat order..aku lak jadi tak keruan macamkan best sesuatu produk tu ken...macam aura white ni, ada oarang beli sampai 2 jar..aku macam best sgt ke aura white ni kan...tapi kalau lihat testimoni tu mcm gempak kan.....tapi sebab aku dah ada supplemen yang aku tengah amalkan so aku tahan dulu...aku sekarang tengah cuba fer white by fereena..nanti ada good effect aku review yer...tapi kalau ada yang beli aku jual gak..boleh je order...

hari tu da sorang akak ni beli bedak arab......dia beli dua...dia baru nak pakai lah...seminggu lepas tu dia call lagi nak order lagi..kawan dia nak jugak..kawan dia cakap tgk dia pakai nampak cantik....hihi..aku gembira je ada cust yang puas hati dengan sesuatu produk yang aku jual walaupun bukan aku yang produce...pastu awl bulan tu dia call algi nak order dua lagi...aku cam pelik jugak lah kenapa akak ni cepat je habis..bedak arab ni 50g boleh tahan 2 bulan kot..time jumpa dia tu dia cakap lah habis satu rumah duk pakai bedak ni..oooooooo patut lah cepat habis....semua suka dengan tekstur bedak ni..pastu dengan aku2 pegi try jugak..kahkah..tapi serius i ckp you, mmg best lah...bedak ni dah tak payah pakai foudation ke, cream ke..dia dah 3 dlm satu...jimat lah..mmg berbaloi..

sebelum ni aku terjebak dgn felinna Inchloss (nama baru felinna beauty lotion)..haha..tp alhamdullih lah yg ni pun bagi +ve effect...pasni tak tahu lah apa lak yang aku terjebak..bukan setakat custemer je yang terjebak dgn aku-aku terjebak......apa yang aku pakai or makan tu aku boleh lah story berdasarkan pengalamn aku sendiri tapi apa yang aku tak makan tu aku akan refer pada delaer dan dari feedback custemer aku...so korang jangan salah fahm yer.......

tapi secara jujurnya........healing proses ni bergantung pada individu itu sendiri...ada yang mengalami positive ada jugak yang negatif...sebab tu banyk produk kesihatan yang dijual...sebelum aku jumpa produk yang ok dengan aku , aku pun dah cuba macam-macam produk..ada yang ok, ada yang tak ok...so pilihan di tgn semua...kalau dah makan supplemen tu bertahun tak de kesan better lah cuba yang lain...tapi semua ni di tangan anda......aku tak pernah paksa pun..hihi

suatu ketika dahulu, 4tahun yg lepas....
aku mmg da mslh kulit kering........
skrg pun still ada, tp semakin membaik dan dalam proses healing.....
sebab tu aku rajin makan supplemen ni, cuba yang mana sesuai dgn aku...

pict dahulu kala...
akhir kata...
buat lah pilihan yang bijik..

saya pilih mengundi :-) *tetiba ken

No comments:

Post a Comment