Thursday, April 4, 2013

suatu kebanggaan...

kalau dah namanya perempuan...aik tetiba kan ..haha..kalau orang cakap aku ni kurus kering, tiup dgn angin pun melayang..mungkin jugak..but u must know berat i is every month asyik duk naik je..tapi senang jugak turunnya...mybe aku bukan dari kategori berat tepu..huihhh...*bajet*

tapi aku jugak pernah melalui fasa kegemukan yang x ngam ngan badan ..huhu...tpi BMI aku ideal cuma aku rs some part lemak telah bermaharaja..which ia buat aku tak selesa...and most of the part ialah bila berat naik pipi aku kan tembammmm dahulu..muka jadi bulot...pastu baru bhgian2 lain seperti peha, lengan dll...dan ia buat ak x selesa...huhu..

so nak mantain tu macam mana..huhu..
tp last week aku sesaja je pg timbang...sebab ape..sebab aku rasa badan aku now cam ringan and best je ..ak ni pelik sket ..even org cakap badan ak ok je, xde lah gemok mana..tapi aku boleh rasa if badan ak naik akan akan merasa ketidak selesaan yang boleh membuatkan aku rasa malas nak melakukan apa2 aktiviti..sebab cepat mengah...kalau org lain gemok akan buat exercise tapi aku terbalik...kalau badan aku tak lepas 45kg aku akan semnagat nak bersukan..tapi klau lebih aku akan jadi malas...semput wei...

see? result terbaru berat aku..kukuikui...

turun banyak tu..last month aku timbang 46.7kg..hahha..rasa nak tergolek-golek jew...bangga wei...
suatu pencapaian yang sgt membanggakan...before ni kan ak ada cite aku paling turun berat pun dlm 44kg je..boleh baca sini...
sekarang tengok ler lagi turun wei....43.3kg...
tapi BMI tak ideal lak...hahha..lantak la janji turun...
actly ak ok je dengan berat yg under 45kg..janji under tu..badan ak rsa ringan..kalau up than that aku akan rs cepat ler letih..nak buat apa2 pun malas....so memang aku gila ar nak mantain berat undr 45kg..lagipun aku ni tak tinggi mana..so ok lah dengan range itu ken..haha*buatstatementsndiri*

yang tak boleh blah haqi duk push ak biar gemok lepah 45kg..
sorry man..gua tak larat..haha...
aku tunjuk result ni siap jeling2 bangga..haha..
punya lah duk risau ak tak makan...xde nye  der..aku makan manyak kot...x caya tnya je budak ofis aku...melantak sampai 2 menu..nasik sepukul pastu smbung mihun sup...huhu..bahagia wei....

sebenarnya aku tak amalkan diet pun...hari2 aku cakap kat haqi aku nak diet, xnak makan malam lah...tapi tak pernah jadi pun..aku makan lagi banyak adalah..org lain tido, aku boleh je selamba kelurkan frise, nugget, burger goreng...kol 2a.m  melantak macam tak de perasaan...haha...serius time semua org tido tu lah aku rsa laparnya..nak nak aku suka tido lewat..lagi lah..so bila makan time tak de org lagi lah nikmatnya..sebab tak ade org kacau...haha..gila tamak ni..

nak tahu rahsia ke?
boleh aje nak share...
as you know kan..aku kan memang menjual produk2 kesihatan dan kecantikan ken...ada jugak produk pelangsingan badan...kalau kornag baca SiNI. kornag tahu lah kot apa yang aku amalkan...then sampai sekarang pun aku amalkan....so memang tak de rahsia lain dah pun....seperti trade mark INCHLOSS  ukur dahulu sebelum sapu kan...aku dah lama dah tak ukur nya..aku cuma rasakan perubahan tu slowly...rasa badan ni semakain hari semakin ringan je...nak ukur hari2 tu macam malas lah pulak...so far akau berpuas hati ler...

semua ni bergantung pada usaha kita..macam aku memang telah di warning habis2 oleh haqi agar tidak mengambil pil (walaupun aku pun ade jual jugak pil pelangsing) sebab ak bukan lah kategori berat melampau..so dia just give permission utk aku try yg sapu2 aje..haqi tu dah macam dr peribadi i? ape pun tak boleh...so aku cuba..then aku berhasil...kena konsisten la..bukan sehari 2 boleh kurus yea...inshaallah dengan izin allah...

walaupun mungkin bila kawan2/ saudara mara yang jumpa aku cakap aku dah berisi..harus le sebab dulu berat under 40 ken..mmg ketara lah tengok ak skrg..memang aku akui lah..tapi aku just maintainkan berat utk tidak melepasi paras ketidak selesaan itu..itu aje..nak mengejar berat dulu macam tak mampu aje..lagipun aku rasa berat sekarang dah selesa..tetiba rasa trademark aku "berat selesa" bukan berat ideal..haha..lantak lah badan aku kan...

bye!
mau makan ayam goreng......nyummyyy


No comments:

Post a Comment