Monday, August 6, 2012

selamat ulang tahun sayang....

dalam sejarah sambut besday yang banyak gler...paln punya plan xjadi-jadi..last2 buat la plan lain..pastu xjadi gak..pastu buat lagi...xjadi gak...ha ha hadoi...jadi ikuti lah cerita saya menyambut hari lahir special boy nih..budak degil nih..


part 1
x boleh blah buat part part lak kan..ah suka hati la..part 1 ni actually memang plan nak smbut on that day gak..27/7/12 ingatnya nak terus celebrate tapi tension gua time tu gaji lom masuk...so macam tak best gitu nak jalan..so plan nak tnggu gaji la dlu..bawu best nak jalan2 or nak sopim..boleh terus sopim raya skali..

en haqi pun macam tak sentap je aku tak rush nak celebrate besday dia..hihi..paham kot..tapi besoknya aku lak sentap sebab tetiba  dia msg camni..

"kita bosan...kita sunyi..nak kuar jalan2"

bunyi macam org dah majukkk dah..jadi aku pun plan la nak g jalan2..tempat biasa kitaorang lepak..kat mana lagi kalau bukan putrajaya..suka putrajaya sbb tak bizi..tak panas..nyaman jew..so plan pegi sana sambil tu boleh la berbuka bersama..ingatkan nak berbuka dkt alamanda tapi tak jadi..kitaorang berbuka dekat putrajaya je..beli makanan dkt bazar pastu bersimpuh dkt tepi2 jalan makan kat situ..hoho ho romantik gitu..


 
sebelum berbuka tu kitarong pegi bersiar-siar dekat pullman..rasanya dah bnyk kali kot aku cerita aku dating dekat pullman putrajaya..dah macam tak de tempat lain kan..haha...sambut besday pun kat cni..haha..

ce tgk gmbr en haqi kita..lau pasan semua pegg aku pnya beg..huhu..ak dah puah minta tapi dia cakap dia tak biasa lau tak pegang ape2..rasa kekok katanya..aoyokk..














part 1 besday habis camtu la..xda apa yg spesel pun asenya..just jaln2 berbual...berbuka sesama...huu..


part 2
part 2 spesel sket la..kali ni aku yg beria-ia sket..haha..mlm tu borak dgn en haqi..

aku: esok kita berbuka sesama ek
haqi: kat mana?
aku: kedai makan yg spesel?
haqi: mana?
aku: tempat yg romantik...

so esoknya abes keje dia jemput aku and aku arahkan dia pegi bangi...kali ni aku pilih tempat sbb nak makan tempat romantik gitu..tapi aku lupa name tempat dia..lol..tapi kitaorg pernah la sekali pegi restoran tu..tempat tu kat bangi..pegi punya pegi...sekali.

 tutup........
huwaaaaaaa plan tak jadi lagi.......
nak makan tempat romantik........
aku lak melalak.....
 nie besday saperrrrrrr??

so kitarong pegi la makan dekat village view...ok la tempatnya..pernah gak pegi village view ni..tapi aku tak suka sebb feveret aku x best kat sini...tapi tak sngka lak bila order balik hari tu......winkkkkkkkkkk
sedap lak...hakhak...
menu kitaorang: tomyam seafood, kembong 3 rasa, kerabu mangga and sate..air lak tembikai yg kelas besaq pnya.


 muka yang penuh kesabaran yang bersewi-sewi tunggu makanan..haha..service lambat lo..org dah berbuka kiatrong teguk air jew..huhu..tak pa sabar...padahal en haqi dah jeling katku..paham sangat maksudnya....

dia nak ckp kat aku......

dia lapar..........

hahaha......atau pun.....

dia nak cakap.....

jgn melenting.........huhu

lepas makan kitarong balik..macamtu jew ending part 2.......mood frust gler sbb nak makan tempat romantik tak kesampaian...huhu

part 3
ok ni part dah tak da makan2 dah..ni sesi nak membelanja sidia...ada tanya dia nak hadiah apa tapi dia cakap sukahati aku..so alang-alang nak raya..aku cakap la dekat dia beli baju raya kan..kan..jimat...hihi..so gerak ke ioi mall..pegi brand outlet..en haqi suka beli baju dkt sini..tak pun F.O.S...harga leh tahan gak la..tapi ok la dgn kualiti dia..dia slalu jeles sbb dia cakap baju girl senang nka cari and murah2..huhu..baju laki ni mahal......skali aku ckp " dah tu nak jadi pompuan ke?" terkezut boboi dgr..haha..

so pilih punya pilih dia ckp nak cari kemeja yg match ngan baju raya aku..budak ni tak bape nak beli baju melayu sbb dia ckp baju melayu pakai jarang2..bazie jew..so baik beli baju leh pakai banyak situasi..bese la student macm dia pikir nak bajet la kan...i like..

so baju raya aku merah...cari baju kemeja merah la..


 first choice ambil yang sebelah kiri tu...tapi bila aku tgk dia pakai....macam tak kena je...huhu..macam ada sesuatu yg tak ena..so suruh dia tukar...cari yg tak banyak sngat warna merah...so jumpa la yg sebelah kanan tu...mesti abg and kakak jaga brand ni marah lau dia tgk kiatrong dah kacau stock yg diarg simpan kat bawah...haha..padahal yg kat atas display tu sma jew..malas punya nak cari terus gali yg kat bawh yg nampak cantik tersusun...

tapi bese la en haqi..dia mana pernah sopim kejap..lau sopim barang dia...huiuhhhhhhhhhhh lama bnagat..padahal nak beli selai jew..krem kaki gua...dan dan dah nak beli boleh cakap tak nak lak..macam budak kecik uolls..budak kecik leh la nak cubit tapi ni dah besaq..biarkan jew.....kan majuk lak..

time ni dia malu2 lak bila org suh pose comel2..
.lastly dapat gak la beli kemeja dia tu...tapi bukan yg aku tunjuk kat atas tu la..aku pun tak tahu yg mana dia pilih..sbb dia tukar lak time aku duk pilih baju aku..time tu dah penat nak mencari baju dia...huhu..soli ye bangg...huhu...tapi dia cakp nak lebih kurang kat ats cuma warna putih  dia kurang sket dari yg atas..aku suh pakai time kuar dating pun dia tanak..cakap nak pakai pada hari bahagia...what? jeng..jeng...

rasanya tahun ni sambut besday yg paling serabai kot...xpernah rasa sekalut ni...huhu...mesti korang tertanya-tanya kan nape tak da kek...actly kitaorang sambut besday tak men kek2 ni..dah masuk 8 taun couple sambut besday camni la...belanja makan, beli hadiah..jalan2 gitu la..kek tu pernah la sekali haqi beli kan utk aku time first year aku kat upm dulu...tapi bazir jew..kitaorang tak makan kek sgt...kitaorang ni jenis yg beli kek time nak makan jew..lau tak tak da nak beli even besday..sebb tu kan tanya bila besday nak makan kek tak...hahaha...bagi kami kek tu bukan benda wajib la utk sambut besday...hoho ho ho..

before i end this stoli..

buat lelaki teristimewa dalam hidupku...
sekalung doa semoga hidupmu sentiasa dilimpahi kebahagiaan, kesihatan, kelapangan dan keberkatan.....
semoga terus tabah menghadapi dugaan hidup dan terus bersemnagat mengejar cita-cita dan impian...






with lots of love,
ain;risya

No comments:

Post a Comment