Friday, August 10, 2012

setahun berlalu..

helo..t&t inspection..bla.bla.bla...


sedar tak sedar rupanya dah setahun aku bergelar pekerja..walaupun masih banyak benda yang harus aku belajar tapi aku bersyukur dengan segala kurniaan allah padaku..walaupun jawatan tak setinggi mana, alhamdullilah untuk menampung hidup dan keprluan aku itu sudah lebih dari mencukupi..



setahun berlalu..
banyak benda yang telah aku raih..banyak benda yang aku belajar..bekerja tak sama dengan belajar..langsung tak ada kaitan dengan apa yang aku belajar..tapi tak semestinya tak boleh terapkan apa yang kita belajar dulu2 tu dalam alam pekerjaan..bukan hanya teori belajar tapi kadang-kadang pengalaman bergelar mahasiswi itu banyak mengajar aku erti kesabaran dan kesungguhan dalam pekerjaan..kalau dulu gigih membuat assigment..now gigih buat kerja..so konsep sama..semua benda kena ada semgat dan kesungguhan untuk buat yang terbaik...


setahun berlalu..
banyak memori indah terukir..sungguh teman..mungkin tak dapat nak ceritakan pahit manis alam pekerjaan..kadang-kadang rasa ingin kembali pada zaman study..kadang-kadang rasa nak mengorak lebih jauh dalam alam ini..semuanya masih dalam perancangan...

setahun berlalu..
temanku..mungkin sudah ramai yang sudah berumahtangga..oh rasa hati memang ingin juga..namun berkata bukan semudah melaksanakn..masih banyak harus dipelajari..jadi aku cuba raih segala ilmu sblm diri benar-benar bersedia..belum puas lagi mengejar cita-cita yang tinggi mengunung itu..belum puas lagi rasanya ingin duduk di meja study, berjaga malam..belum  bersedia lagi hanya mengantung sijil degree di dinding bukan dengan menayang pada majikan..

berkerja mahupun tidak berkerja......
semuanya tergantung pada diri sendiri..
pernah dulu terlalu memilih kerja...
akhirnya masa terbuang dengan tiada input apatah alagi output..
nasibku baik cepat tersedar..
tiada guna mengejar pangkat yang tinggi..
andai diri tiada daya.
jadi ku kutip setiap pengalaman..
bermula dari bawah dengan sebuah azam..
yang lain tidak ku endaj..
apa yang aku tahu...
titik mula ku telah bermula...
tak kan pernah berakhir...
selagi aku mampu..
memberi segalanya yang termampu..
untuk insan yang aku cintai...

 
ya allah...redhailah dan berkatilah pekerjaanku...amin...

No comments:

Post a Comment