Friday, August 10, 2012

sopim raye


aku bukak poso sorang-sorang..actly ada ore nak belanja tapi cancel lak sebab org tu ada keje..tak pa la tak ada rezeki..eh bukan nak cite sal orang nak belanja tak jadi tapi nak cite yg minggu lepas punya hal..u know uolla i dah sopim rayer..ekeke..bese lah ada en haqi, so pegi dengan dia la..dengan akak aku sekali ditambah dengan kawan akak..

kitaorang gerak pas asar..niat nak cari baju raya ke-3 and ke-4..what?alah kita kan raya yg dah ke- ke- tu dah tak pakai baju kurung kan...so raya ke- ke ni kita nak cari baju omputih...hihi..tapi leh bawak majlis le..so tempat yang best nak cari baju cam gini adalah dekat berjaya times square le..kat cni baju2 dia murah, banyak pattern lak tu..boleh la lau nak save bajet tu..bese la aku kan orangnya bajet...kenalah pandai cari tempat nak sopim...ek?

tapi lau pegi sopim dgn en haqi kena pastikan mood dia ok uolls..tambahan gak kena pastikan peyut dia ok...lau tak dia tunjuk muka dia camgini...tak sanggup gua nak tatap...

muka orang than lapar...
selalunya aku lau nak kuar dgn haqi akan buat plan awal..tapi tak taw la excited sangat nak sopim sampai aku tak pikir yang kitaorang ni tgh sopim time puasa...huhu...kesudahan naik hangin abg tuhhhh...

bese lah time puasa food court mest full punya lah..pusing punya pusing sampai tak tahu nak makan katne..mall punya besar pun xda yang free utk kitaorang reserved..so nak tak nak...terpaksalah reserved utk second round punya..iaitu after berbuka...

satu hal lagi buat hangin...bila mall yang punya besar tapi surau.....alahai..jenuh beratur..asyik membebel je la abg kitew tu...yg belah laki tak pa lah..tak payah nak sarung telekung bagai...tapi belah pompuan ni..beratur ambil wuduk..beratur amek telekung..pastu beratur lagi nka solat..tu la excited punya fasal sampai kain telekung pun tertinggal...lepas solat semua terus pegi dekat chicken rice shop..perut dah lama menunggu untuk di isi...
 

ni lah menu kitarong..set utk 4 orang...

ni haqi pilih..dia nak try gado-gado..boleh pilih dgn kerabu mangga..

tengok abg kitew makan dah tak pandang orang..hihi
aku suka makan dengan haqi ni..sebab apa..sebab dia selalu habiskan part aku..aku jarang habis lau makan kat luar..padahal makan kat umah siap tambah-tambah lagi..entah la makan luar i manja sket..manja ker gitu?lantak lah..yg pasti mkn kat umah lagi best..tapi lagi best lau org yg masak...

kak huda and kak zura..akak aku yang pakai tudung ijau..

ni lah yg paling best...macam popia tapi ak tak tahu lah nama dia..
so dah tercapai hajat nak makan chicken rice shop kan..actly sepanjang couple dalam setahun tu mesti akan ada berbuka dekat chicken rice shop...lau taun2 lepas selalu pg chicken rice shop the mines..nak pegi selalu tu oh jangan berangan...lagi bagus makan dekat warung tepi jalan...sama jew nasik ayamnya.....
muka budak kena stop makan sbb nak ambil gambar..
bleh lak dia buat macho, orang cakap nak candid..ah biarkan..kan sentap.....lepas makan ada lagi satu destinasi nak pegi...agak2 dalam kol 10 gerak keluar dari time square ni...pastu pegi jalan TAR lak...ni tempat mmg wajib pegi la lau nak raya...penat pun sanggup mek terjah gak....

sampai dekat jln tar dalam kol 12..jalan jem uolls..huh KL..!parking lak mak oiii mahal nye...rm10 per entry...dah malas nak pusing cari yg murah sket..ada jew yg rm6, tapi dari ko menghabiskan minyak kete duk pusing2 baiklah ko jah masuk jew yg mana kosong...

jalan tar time nie pun masih lagi sesak..tak bernafas deng asyik duk bawah ketiak orang..lau jln tempat2 gni haqi akan pegang handbag aku..eh bukan selalu kew..hewhew..ah ah dia suka bawa handbag aku..so aku akan rasa selamat sbb tempat2 camgini banyak uolla kes2 ragut nih...tapi harus lah ingat..nati terpisah acena?so spare duit dalam kocek and hp pastikan letak dlm suar tapi kocek dpn ye..lau terpisah senang nak call,,tak de orang nk buat pengumuman ada mak budak  remaja ilang...buat malu jew...ish ish..

balik dari sopim ni dkt kol 4..aku naik terus lentok..haqi terus bersahur kat dpn umah aku..kesimpulannya semua kelengkapan raya dah beli..yeayyyyyyyy....tercapai hasrat....




agak2 lau aku ajak dia sopim lagi dekat downtown cheras dia bebel x??

No comments:

Post a Comment