Thursday, September 20, 2012

for the 8th year

tarik nafas dalam-dalam...nak start story yang jiwang ni..nebes lak aku..wakaka..ok ok serius sket..
bermulanya kisah aku dengan haqi adalah pada tanggal 03/09/05 iaitu pada kitaorang form 4..time tu aku masih ingat lagi detik declare tuh..tapi rasa cam tak snggup nak stoli detik tu..malu haku..

perasaan? malu okey..first time kot..yeke?mgkin zaman skol rendah*gatal * dlu penah juga bercintan cintun monyet jgk lah tapi cinta yang orang ckp ko takda pun dap po..mcm tak feeling sgt la...tapi!! bila haqi express his love aku dah betul2 nekad and janji la kat diri aku..yang feel aku ni mmg ak nak jaga smp kawin le..mmg betul2 aku aku dah promise..dulu pernah janji dgn k.long aku yang aku tak bercinta nie selagik abes skol..nampak nya adik dia dah gatal ngat..tak sesabau kan..haha..tapi aku ase k.long pun dah lupa kot sbb time tu aku masih lagik kecik..wakaka..mungkin dia ingat aku bergurau..tapi k.long hebat lah bercinta bagai nie lepas habes skol..tak leh lawan lah dia punya prinsip..

bercinta wktu skol acena rasa?macam korang2 jugak lew..malu lah nak jumpa padahal sekelas je pun..tapi ken serius ckp wktu skol dulu kami ni tak dek lah lupa fasal pelajaran ni..belajar no 1 ok..siap beat lagi!melalui fasa berutus surat tu mmg dah biasa..siap buat kad guna cover log buka lagi kretip gitu..bese lah zaman skol mana da duit manyak2 kan..just buat recycle punya paper je..sekarang hampeh ko beli je kat kedai tu..tak kosa dah dah nak menbuatnya..tapi feel mest sama okey...bila tgk balik surat2 lama rasa tak percaya gak lah apa yg dia tulis tuh..boleh rasa geli hati sampai tak kusyuk maye..huhu..pernah gak bagi dia baca balik..dia sendiri tak mau tgk..malu siap merah pipi...hihi..
after spm, got the best result..tapi dia lagik up dari haku la..kami berjaya ke matrikulasi..sedih!berpisah...sbb aku kat melaka dia kat pahang..episod msg2 pun bermula la...time nie masing2 fikir cinta jarak jauh ni susah..tapi sabar dan ingat pada janji jadi semnagat..lagipun bila da orang nak dot.dot kan kitaorang terus ckp dah berpunya.....aku bukan lah digilai tapi cukuplah sekadar kawan bukan harapan andai hati ni bukan lagi milik sesapa kecuali dia...lagipun apa aku fikir sama macam haqi fikir..iaitu..
"buat pe nak kapel clash kapel clash..
penat wooo...sakit hati, majuk,duit, masa....
buakn senang nak pujuk lau majuk..
cinta pun kena ada niat and komitment..
dan alhamdullilah......setahun matrikulasi berjaya dilalui dengan jayanya dengan status yang masih samaaa...yabedududu..



setelah tamat matrikulasi sesi utk memilih ipta lak..semestilah ec bersama and pilih tempat yang sama kan..jadi berdoalah kami moga2 tak kan berpisah lagi...sobs.sobs.sobs..

dah akhirnya doa dimakbulkan...yabedudu..jadilah kami MAHASISISWA & MAHASISWI upm..aku diterima sebagai pelajar sains kepujian matematik manakala haqi lak dalam bidang kedoktoran..alhamdullihah seperti yang kami inginkan..bergelar mahasiswa mmg impian kami..terasa satu impian telah terlaksana..seperti terasa juga kami bergerak setapak demi setapak dengan usaha yang gigih..ternyata susah itu penuh nikmat..bila time senang ia jadi kenanagan yang terindah malah jadi suatu benteng dan pengalaman yang amat berguna..kan haqi?





bercinta tanpa air mata? okey itu tipu...tapi itu biarlah jadi rahsia kenapa air mata itu jatuh..adakala ada rahsia yang patut kita simpan ken..hih..majuk dipujuk, gaduh bergaduh, off tepon, *sib tak penah baling* dihina, dimarah, direndahkan... itu bese lah kan..apa yang boleh dikatakan..biarlah kenangan itu jadi panduan buat kami..bukan semua orang suka pada kami, jadi kami juga tiada hak untuk menghalang orang menyukai atau menbenci kami..cukuplah setakat kami tahu apa yang kami impikan tentang rasa nie..*masih nak berahsia* hihi



melalui fasa sebagai seorang pelajar memang mencabar..antara tugas dan keinginan..mesti diseparate dengan penuh teliti dan kefahaman yang tinggi..banyak cabaran yang dilalui, banyak perangai nak ditangani..banyak usaha juga usaha menemui jalan buntu..kadang2 ternages sendirian..kadang2 tersenyum sendirian..normal ok..tapi satu je rasa niat kami yang mungkin kami terjemahkan dengan suatu perasaan yang mungkin susah untuk orang fahami..aku tahu haqi juga fikir benda yang sama..apa yang penting setiap halangan yang dillalui tak pernah sendirian..tak pernah rasa nak terus nages..walaupun ada juga teman yang berbicara soal setia cuba menjatuhkan, namun ada juga kawan yang cuba menjadi teman pendengar setia..semua tu normal tentang mengenal erti hidup..


cinta bukan sahaja untuk kita mengenal erti suka, gembira, bahagia, sayang..ada juga rasa lawan nya..baru kita tahu cara untuk menangani cabaran mendatang...tiada yang menjadi impian kami kecuali cinta ini menjadi milik kami..dengan restu semua insan yang kami sayangi..

sekarang aku dah pun tamat belajar..sudah bekerja..haqi tinggal satu semesta lagi untuk grad..alhamdullilah jarak ini tidak mengugat rasa kami..seiring waktu berjalan aku tak pernah melupakan impian kami, cita2 kami dan selamanya akn tetap tersemat di hati ni...

mungkin bukan disini untuk aku list akan semua impian kami, mungkin juga bukan masanya untuk bercerita tentang perancangan kami, cuma mungkin disini tentang rasa kami akan tercoret..tak kisah lah ada yang suka atau tak, cuma doakan cinta ini menjadi hak kami..dan inshaallah cinta anda juga akan menjadi hak anda..


untuk awak.....
thanks for always be my side..
eventhought i'm not perfect enough for u..



for the 8 year together..
doakan kami kan bersatu sampai jannah..amin..



with lots of love,
Ain;Risya

1 comment:

  1. ololo..sedih pun ada kak baca..sbb sikit sbyk kak tau la jugok la dugaan korang ni..insya Allah kl jodoh ada x kemana nya...dun wory..kak doakan korang bersatu n bersama sampai akhir hayat..kita sm2 doa chiq abis blaja dgn jayanya ek...kak kl ada masa nk gok tulis n3 psl percintaan kitaorg tp xder ms la dik..bagus sbnrnya sbb nnt ank2 da besar leh baca..tkt kita nyanyuk atau ingt2 lupa bl tua nnt.hihi..

    ReplyDelete