Thursday, September 6, 2012

maafkan saya

mungkin hari ni aku tak bape nak baik..dengan perasaan yang bercampur aduk..faktor kesihatan yg tak bape nak ok..dengan stress di tempat kerja..dengan kekeliruan yang sengaja ditimbulkan oleh org lain..

oh memang suatu perasaan yang marah asyik bermain di kepala otak aku..bila hati dah rasa nak redha sket ada je orang nak timbulkan balik kemarahn ni..oh memang nak kena...terasa aje nak menjerit jerit...

terfikir cara yg paling sopan utk mengeksperikan kemarahn yg tak dapt dikawal ni..serasa ingin menyembunyikan diri sekejap pu ada..errrkkk parah kah situasi aku ni?tapi baik juga kalau dapt pergi bercuti...bercuti sendirian? mungkin? mencari ketengan yg hilang semnjak 2 menjak ni...

tiada guna menyalahkan orang lain..sebab orang tak faham situasi kita sebenar...mengapa dan apa yg kita rasa tak mudah di luahkan...hakikatnya masih ramai yg dibelakang ketawa melihat kesusahan kita..jadi dimana harus kucari teman bicara...mungkin ada...iaitu allah...

ketika hati terasa tidak ingin berjumpa sesiapa...tapi hati tak pernah mahu lari dari allah..ketika air mata di tahan dari jatuh di depan orang...terasa kerdil di saat air mata jatuh di sejadah..ketika dada terasa sesak.. ku alun zikrullah...memang aku manusia yang lalai..mengingati allah ketika tak terdaya...tapi aku hanya mahu berlindung dari segala bisikan syaitan yang sedang menghasut kemarahan ini sentiasa membara...

jadi......
masa dan ruang......berilah aku kesembuhan yang sempurna..sentiasa bersyukur dengan segala yg aku miliki..yang tersedia dan bakal tersedia..yang sudah kumiliki dan bakal kumiliki...yang telah kulalui dan bakal kulalui..jadikan aku manusia yg redha, yg mampu menanggung segala cubaan...biarkan rintihan ini sebagai semngat aku..bukan kelemahan aku...

ku cuba lagi berlari sekudrat ku...andai tidak aku rela merangkap meneruskan kehidupanku..andai aku mmpu membuat semua orang bahagia aku mahu..tapi apakah daya tak semua sukakan kita...

kedang2 susah mencari teman yg benar ikhlas...mungkin syg pada kita tapi hakikatnya sering bersandarkan sesuatu..kadang bukan niat meminggir diri...namun lebih baik berdiam dari bersakit hati...

maafkan saya..andai saya bukan insan yang sempurna buat kalian...melepaskan amrah pada kalian...mungkin saya alpha...mungkin juga saya tak layakk...jadi maafkan saya......


No comments:

Post a Comment