Thursday, October 18, 2012

kesuntukan masa..

hari ni memang excited gile lah sebabnya nak datim..kol 5.30 memang dah siap-siap packing barang nak balik..tak mau ot, nak balik siap lawa-lawa..wekkk..call tanya haqi dia cakap nak keluar pas maghrib..em okey lah cukup lah masa nak bersiap..muahhaah..macam lah ko diva nak bermekap segala..lantakkan feel hari ni dia lain macam sket.eh!

aku macam bese lah dah bagitahu budak haqi ni nak g mana and nak beli apa..sbb dia tayan aku maka nya dia ya ya je..so plan nak g ioi mall je..nak cari seluar untuk kerja and nak makan satay..haqi dah siap cakap nak makan satay 30 cucuk..tamak yo ko..nanti tak habis siap lah kamu..

selalu budak ni lau dia nak dia nak gerak ke, nak siap2 ke dia kan msg..so aku leh bajet lah msa untuk bersiap..kol 7 dia msg..

kita dah ciap2 ni..solat jap and gerak..

bila dia msg gini makanya aku taw lah dia bawu nak mandi and nak solat..jadi aku biarkan dulu..baring2 dulu atas bed..sbbnya aku akan tunggu msg second yg dia akn cakap dia dah gerak bawu aku akan pegi mandi...last msg dia akn ckp " kita dah lepas tol" and that time bawu aku kan bersiap-siap untuk membelit shawls and apa segala la lah for the final appearance..hiks!

tapi kan...tapi kan..dia tak msg ape pun after the first msg tadi......tup tup....


knock..knock..knoc..

knock

knock

knock
.
.
.


dia dah sampai.......wa mati aku kena sound ni...cane ni..
nasib baik dah iron baju siap2..terus je sarung and the part yg kelam kabut skit adalah nak mebelit shawls..dalam otak nak pakai style apa lah shawls ni..hentam je la..dah la pin tak jumpa nak cari..so lilitan apa just boleh pakai 2 keronsang je...cecepat fikir.......

huh..











huh..













huh..











tarik nafas...



fikir...




terinagt pernah baca...



blog...

















fikr lagi.....






then...tak sampai 2 minit...zass...zas.. 2 kali pusing...











tada.........

.

.
.
.

sebelum kuar nak berdepan dgn dot dot kita snap gambar dulu sblm dia spoil mood ....huhu..tgh2 cuak boleh lagi aku nak gedik..lantak kan...

kuar 2 je bilik dah tgk haqi duk tgk aku lain macam je...nak marah aku ke hapa ni? tapi aku diamkan je..siap turun tangga tinggal dia lagi sbb dia mmg lambat sket lau nak pakai sandal..wakakaka..macam gegirl lah you..*kutuklamhati* padahal cecepat nak lari dari kena bebel..

 masuk kete..dia duk tgk lagi...tilik macam pelik pun ada aku tgk...sekali rupanya nak tanya aku pakai shawls ni style apa? makanya dgn bangga nya aku pun menjerit...




"style sepet........."

dan yg paling best aku nak dgr bila dia cakap...


"nampak lain la, tapi cumelll."....*muntah* harus lah dia nampak lain sbb aku selalu pakai shawl dgn inner sbb muka aku tembam..so aku ni tak bape confiden sgt nak pakai style camni..tapi bila cuba style sepet ni..aik rasa cam ok lak..cepat lak tu dan yg paling penting aku tadi selamat dari di bebel..lau tak mmg mood kelaut lah..fuh selamat!

bila dah ckp cumel tu makanya keje nya nak paksa org snap picta la...sapa suh ko puji kan..haha..tapikan mmg style cik sepet ni cpt and simple..pakai 2 pin je..tak payah susah2 aku nak berpin-pin sana sini..sampai tercucuk-cucuk kepala otak ni..so lepas ni lau agak2 lewat bagun pagi nak g keje tu boleh lah aku apply method you ni sepet ek...eh!

so sbb hati dah gumbira makanya kita berdatim dgn penuh kecumelan..wakka..tq lah sepet ats tutorial you yg menyelamatkan aku yg kelam kabut hari ni..



*bagun lewat pagi pun aku dah tak heran*cubalah style sepet..wakakak..

2 comments:

  1. Replies
    1. tq..kita bese2 je..mumy alisha try la jgk..Pastu tyn kat hubby konfemm hubby ckp cumell..hiks!

      Delete