Tuesday, October 9, 2012

majlis perkahwinan sepupuku..

alhamdullilah..kawin sudah sepupuku..dah lah muda dari aku, langkah bendul lak tu..mmg jodoh ko lah kan..wa cakap macam aku rapat dgn dia kan..haha..kalau aku story fasal kawin orang jangan duk sesibuk tanya aku nak kawin bila lak..penat den nak jawab..dah lah budak si haqi ni pepandai je jawab bila orang tanya bila..terus je cepat jawab taun depan..taun depan..tak taun depan siapppppp la dia....wakaka..

ok lah cite fasal wedding awin ni..name sepupu aku awin k..anak kepada mok je (adik arwah ma yang ke2)..majlis pada 30 oct 2012..tapi sehari sebelum tu ada majlis berinai..bese lah orang luar ada buat adat ni..so bagi kami yang kat kelantan ni tak ada buat sangat lah..lau buat pun cam bese je..beranai sendirik jekkk..

rombongan dari kelantan ada 2 biji kete je..mok yie and cik nah..ayah ngah datang dengan keretapi bersama si genit dia yang mmg dah jadi pegikut setia dia..hihi..pok cik mmg duk kl, so jumpa kat kl..then aku juga turut serta dalam senarai rombangan..wakaka..


mok yi, ayah din and aqil

cik li and cik nah
rombongan dari kelantan ni sampai hari jumaat..dorang tido kat umah aku..so mmg sgt happy le sbb meriah giler umah aku..memasing duk cite kisah sesat nak cari rumah aku..makan langsat putik org kelate oyat..haha..
abag awin, che mat..sebaya aku..
ni abang pengantin, sepupu sebaya aku..aku ada dua sepupu yang sebaya aku and dua-dua laki..tapi skrg tinggal che mat je lah yg sebaya aku since arwah syafiq dah pergi tinggalkan kami..rasa kehilangan gak since sepupu sebelah ma ni kitaorang mmg rapat..
aku lah, mmg suka berangan..
hari sabtu gerak umah mok je pas zohor..tukang bawa mestilah haqi..oh my abggggg u mmg penyelamat..harapkan aku mmg thai..sesampai je umah mok je semua orang tak de..rupa nya semua dah tunggu kat laksa..laksa best dorang cakap..so daripada kita dengar je baik kita rasa sekali..tempat dia area UKM..tepi jalan je, so pergilah cari semua..

duduk umah mok je samapi petang..next nak pegi beli ipod utk anak cik nah..em best jadi anak cik nah and cik li..cakap pe je dapat lah ko..cik nah siap nak beli utk dia lagi..mmg hebat lah feeling cik nah ni..remaja gitu..dan dan planing nak g mines, tetiba tukar plan..malam berinai semua orang kena pegi lak..so kelam kabut patah balik utk pegi umah mok je utk menjoin kan diri dalam majlis ni..

adat ni mmg new lah bagi kami..semua orang terpinga-pinga..macam apakah??tapi dah niat nak dtg majlis kan, so kita bersuka ria mempelajari saja adat baru nih..rasanya kat kelantan ada gak tapi dia tak buat sebesar orang sini..berinai sendiri je orang ckp..

di dapur...

elis mok datimmm

i adalah in green..
sebab majlis malam jadi sempat lah kami semua bersiap comey lote..suasana pun macam syok romantik gitu..tetiba sedih..nanti aku kawin camni gak ke..dah jgn nak berangan...


rupanya majlis berinai ni macam majlis bersanding gak la..berarak masuk dewan..cuma belum bawu hantaran lagi la..tapi yg pasti pengantin dah kawin lew yeee...

ada merenjis-renjis and menepung tawar gak la

real pengantin..tomeiii...suka that colour...

bakal pengantin...wink* tapi jangan tanya bila...cukup aset nanti bawu announce..

selesai majlis berinai, prepare untuk majlis bersanding untuk keesokkannya..kenduri ni 3 hari 3 mlm uolls..den pun rasa tak mampu nak buat..nages gua nak kumpul duit nak buat sebesar ni..gua minta yg simple2 je..gua belum kejam lagi...*sila jangan percaya..haha..

nanti bila semua orang upload gambar aku update lagi fasal snding lak..sekarang ni je yang aku ada..harap maaf entry mcm kelaut..gua malas nak peram lelama entry ni kat draf..so kita publish je mana yang ada..

so last but not least..

SELAMAT PENGANTIN BARU KEPADA SEPUPUKU YANG HENSEM DARI SEPUPUMU YANG COMEL...*pitm

No comments:

Post a Comment