Wednesday, October 3, 2012

parking

kita kadang-kadang lupa yang kita ni hidup bersama orang lain. lupa atau sengaja lupa tu kena tanya diri sendiri la..pernah tak merasa bila hanya kita bersusah payah menjaga hati manusia lain sedangkan hati kita tak siapa yang memahami..hidup ni perlu perkongsian, perlu timbang rasa, bukan nak main belasah jew..

minggu lepas, sepupu aku kahwin..aunty and uncle aku dari kelantan dtg ke kl sebab majlis nya buat kat kl..so dorang menginap kat rumah aku since dorang tak tahu ke rumah mok je..plan nya aku akan bawa dorang kesana..nak dijadikan cerita plan malam beranai ada sedikit perubahan..kitaorang terpaksa ubah plan and bergegas ke kajang balik utk attend majlis tersebut..dari kajang, turn back puchong sbb semua orang pakai jeans, mesti nak kena patah balik puchong utk change baju..ikutkan paln kol 8 nak ada kesana sbb majlis start lepas isyak..jadi mmg rush!

selesai semua kitaorang bergegas lah trun, ke car park..gerak dengan 3 bijik kete..tapi lu taw apa jadi...mmg manusia ni dah tak ada adab...park kete blok kereta orang sampai 2 biji..nasib kete aku jauh sket..jadi kete aku selamat.duk intai2 gak kot2 ada lah no tel yang owner myvi ni letak..terfikir gak kot2 dia tgh rush so men park je..tapi aku pandang keliling banyak je park yang kosong..apa kes?

pandang kelilig, kiri kanan kot2 ada orang notice dia punya kete block kete orang lain..dah la hand break angkat..nak tolak pun boleh..tgk jam dah lewat..adoi la manusia......

tetiba aunty aku mcm perasaan ada org dari tingkat 3 tgh pandang kami..so mak cik pun tnya la..

dik...ni kete adik ke?
tak bukan kete saya..

membebel bebel lah kami sapa punya kereta lah smapai block dua biji org lain..mmg kuang ajo sangat lah manusia ni..dalam kitaorang tgh duk bising2 tu turun lah minah ni..kerek gila lagaknya...gaya bawa kunci..terus lah aku tnya..

ni kete you ke?
a ah...nape?

hotak ko tanya nape?buta ke apa ko tak nampak ko park kete kat mana...
boleh tanya lagi nape...mmg cari gaduh lah..perang mulut lah sekejap dgn minah ni...

kenapa park kete camni tapi tak tnggal fon no?org nak keluar ada hal urgent tak fikir ke?
tadi saya keluar, terus pak cik ni masuk park saya, saya tak da park..
you beli ke park ni?
mmg la bukan i beli tapi i tnggal sini..
abis tu i pun tinggal sini..you tak fikir ke orang lain jugak?bukan you sorang yg tinggal sini..

gila apa minah ni, park kat umah flat ni bukan nya boleh cop..dah ko keluar tak kan aku nak tunggu ko balik dlu bawu aku boleh park..kejadahnyaaaa...sapa cepat dia dapat la..lain lah ko beli..dah la buat salah ko buat muka sombong nad ckp kasar lagi..bukannya nak  minta maaf dlu..ni boleh lagi ckp yang kitaorang ambil park dia..kejadahnya ko pg blok smapai 2 biji kete kalau ko nak aim satu park je..bongok..mmg ko cari fasal la..lain kali buat benda fikir guna otak..tinggal no fon ke, adress ko ke, senang orang nak cari ko?ni tak men park je..tak fikir ke kalau org tu ada emergency?anak skit ke?bini nak bersalin ke?apa ko nak jadi pembunuh ke?

yang ni kisah org blok kete tak bagi notice apa2..ada juga yang siap letak kon la utk tak nak bagi org lain ambil park diaorang..gila ke hapa manusia jenis ni..bagi aku lah manusia jenis ni manusia yg tak da adab sopan, tak guna akal waras...sbb tu aku redha je aku kena pusing lapanploh kali semata nak cari park..sbb aku tak nak jadi sama macam dorang lah..sbb fikir orang lain jgak nak gne kemudahan awam ni..bukan ko sorang jew...ada sekali aku duk pusing2 cari park, pastu nampak da kete viva nak kuar? dlam hati dah lega..punya lah dia tunggu dia reverse, dah bagi siap2 signal nak masuk...

sekali...........

dia........
angkat kon letak kat tengah2..agak2 nak langgar ke tak?bodoh punya family....dah la kat dalam tu da anak bini..tak fikir ke?lau org lain buat camtu gak kat ko..dah la ko kuar ko tak tahu nak balik kol bape....mmg ko dapt sumpah orag je lah...laki dengan bini dia sama je..sbb pagi2 aku selalu tgk wife dia bawa kete tu nak pg keje..sellau terserempak dgn aku..pagi nak g keje, angkat kon..reverse pastu letak kon balik...wei agak2 lah nak buat camtu..ko pg keje bape lama?orang lain pun bayar gak kos penyelengaraan rumah flat...tak fikir ke tiap2 hari ko dah buat dosa..sakitkan hati jiran ko...

ada yang tak boleh blah lagi...siap pasang garaj lagi..yang ni aku tak tahu lah dorang ni beli ke hapa park ni..setahu aku rumah flat mana da jual park...lak tu lau sorang buat..habis sederet buat..abis org lain nak park mana?pernah sekali aku balik keje..kebetulan minggu tu asyik hujan lebat je..dah fikir balik awal sbb nak cari park yang dekat sket dengan flat aku...sekali ko............dah ada garaj dah org buat...rasa nak pg tendang jew...agak2 lah manusia....fikir lah jugak kalau orang tu ada baby..senag cite fikir lah if benda tu jadik kat ko?tapi manusia ni selagi tak kena selagi tu lahhhhhhhhhhhhhhhhhh...................

hak orang jangan ko buat hak ko sendiri punya je..dosa ko dengan allah ko boleh minta ampun..tapi dengan orang....tak kan jenuh ko nak menghadap penduduk rumah flat ni...fikir lah weiiiiiiiiiiiiii.... timbang rasa sket..........bukan ko sorang yang duduk flat ni...


No comments:

Post a Comment