Saturday, November 3, 2012

raya haji tanpa picture..

masih belum terlambat rasanya nak mengingati peristiwa raya haji...kerana kebizian makanya saya pada malam ni baru berpeluang hendak bercerita..tapi agak lah bosan sedikit ceritanya kerana saya tiada gambar raya pun tahun ini kerana saya sangtlah malas..haha

taun ni rasa syukur sangat kerana dapat beraya bersama family..dah 2 tahun beraya haji kat KL..jadinya mmg sngat teruja nak balik even orang cakap jalan jem ke tanah runtuh ke, lembu mengamuk ke, ayam berkokok ke *terima je lah* and apa 2 je lah halangan nya mmg dah hati cakap nak balik makanya bila bukak mata aku bermimpi sudah smpai kat kampung...huh

aku gerak dari rumah ke tol gombak dlm kol 4..tunggu kawan aku kat sana kerana aku adalah penakut nak drive ke kelantan..jadinya kawan aku, Ridzuan kat tol gombak..maka beliau lah menjadi pemandu ku..aku smpai kat tol gombak dlm kol 6 lau tak silap...jngan tnya aku kenapa smpai 2 jam perjalanan aku..jem okey...hhaha..bukan jem sebenrnya tapi aku kesesatan..huh..bese lah ikut papago yg ting tong!

sampai kat tol gombak hujan dah mula lebat..terkial-kial aku mencari parking..bab paling aku nerves mmg nak parking lain2 aku pro jew..phewww...jadinya kita parking je kat tepi jalan smbil berdoa tiada kete yg mencium bontot keteku..huh..

oleh kerana Duan turun lambat makanya aku melepak lah kat MC D bersama kakakku, memaksnya beratur utk membeli MC D utk aku dgn memberi alasan kakiku sgt berasa krem kerana tekan minyak dan tak boleh nak beratur...haha tian kakak...dekat sejam jgk lah beratur baru dapat makan....lapar siottttttt...

setelah tak tahu nak buat apa makanya aku hanya lah megonline je kat mC d tu...hangin jugak tnggu budak ni..lau tak aku dah tinggal dah mamat ni..hihi..macam lah berani nak drive mlm...kahkah..dlm kol 9 gak la duan smpai..and after shi shi semua maka nya bergerak lah kami balik ke kg..aku ngan duan sekampung..beliau adalah taman sepermainan aku diwktu kecik dlu ye..sila jgn salah sangka walaupun dia agak ensem namun dia tidak sehensem haqi..tu je nak bagitahu..haha.

perjalanan dari tol gombak ke bentong mak oiiiiiiiiii....lembabbbbbbbbb..tak sampai 20 pun meter..kahkah...oleh kerana duan ni byk cakap makanya tdk lah bisu suasana di dlm kete..masuk raub kereta amtlah sedikit jadinya kami mulalah pecutt.......aku pejam mata je duan bawa laju yg aku tahu aku nak smpai cepat kat umah...cu haqi yg bawa laju..."awk laju lah..."  "tak syg kita ke" itulah ayat femesnya...haha...

 kerana perjalanan smooth je lepas tu so kami smpai kg dlm kol 4 pg..aku hntar duan dlu pastu bawa kete sendirik ke rumah...kerana tkot aku tlh menyuruh kakak memsg yasin kat hp nya..tau ngat nakutnya..woiii nk msuk umh aku 20 minit redah hutan kebun getah...kat muncul hntu getah melekat kat kete ak cne...hik.sampai je rmh sgt sdh kerana mereka tdk menyediakan space parking utk sy..semestinya sy mula lah kalut...dan sy  mula nk merajuk..kihkih..kerana tidak tahan melihat saya macam org fail memandu maka ayah dengan relanya menulun anak dia ni memarkir dgn betul..lau tak ada je la kete yg kena sodok kat lembu mengamuk esoknya..huh..

naik rumah terus saya cari tempat nak landing..makanya ayah telah menghampar kan toto dkt dlm biliknya memandngkan semua place dah penuh dgn manusia2 lain..jadi malam ni sy tido dgn ayah...hihi...tapi ayah banyak lah tnya nya fasal perjalanan kami sehingga saya tidak dapat nak tido..huhu..

pagi raya..
sy bgun lambt kerana sy mmg sgt penat...huhu..selepas mandi, cari makan kat dpur, saya tido kembali..hhaha..org ajak pegi tgk lembu semelih pun sy no no no je...sy mmg sgt pusing...jadinya raya saya tidak langsung memakai baju raya kecuali baju tido sahaja...haha..

pada waktu mlm pula kami hnyalah berkumpul di rumah, menonton tv bersama dan bergurau senda smbil menghirup sup tulang...hihi..itu je sbnrnya yg saja kepingin nak makan bila balik raya haji...sup tulang mama mmg syokkkkk habis lah...

keesokkanya..
balik kg ayah...tempat saya dibesrkan...kami just balik sebiji kete je..kete saya kerana adik e tidk ikut balik...jadinya lebih baik lah saya memujuk ayah mendrive kete sy kerana sy sgt lah skit pinggang hendak bertapa dlm kete..hihi..smpai umah mok dlm kol 12 lbh camtu lah..kems-kemas, masak, mndi and tido..ptg baru kami berjlan-jln..tu pun tak kemana just pegi rumah sepupu dan mak saudara je..

malam kak long sampai..bawa dua budak yg sgt buas...ajeb..ajebb...lucu lah kamu..macam baling buas nyaa...sonok tgk budk2 ni bermain..dah bsr dah anak bauh aku ni..huhu..sedar diri dah mkin tua...kak long balik dah lewt jugak la..and after that aku mmg sudah bersedia utk landinggggg...penatttttttttttt....

pepagi lagi ayah dah kejut..coz hari ni aku dah nak gerak KL...bgun lah aku dgn sgt kemlsan...huhu...
nasib ayah nak drive walaupun ayah tak sihat...huhu..sgt bersalah rasanya..tapi aku jugak tak terdaya...huhu..
akhirnya smpai lah kami kat umah kol 11pg...dan aku terus bersiap-siap packing brg balik kl kerana jnj dgn haqi jmpa di perjlnan kol 1....tp kerana jln jemm geraknya kmi kol 5ptg...

smpi kl kol 3pg....
selesai cite raya...hihi..bosan kan, entry tnp gmba..huhu..
gua nk angkat kemera pun tak larat weiiiiiiiiii.....
jd terima je la ap yg ada ni...hihi..bye.


No comments:

Post a Comment