Thursday, November 15, 2012

saiko :-(

tetiba rasa kalau hidup tanpa hp ni fun lah pula..banyak benda belajar serta merta..haha..tapi susah jugak tak da hp ni..tapi now aku rasa macam free and hepi je kalau tak ada hp..wakakaka..*motip* time ni juga lah boleh tahu siapa kawan..haha ye la kalau dulu kat hostel masa study sekolah asrama bape ore je yang ada hp..nak pinjam hp kawan tu rasa nak terketar suara nak minta..so kalau kawan sanggup bagi pinjam hp dia (bayar topup) untuk hal emergency tu memang dia lah kawan terbaik..haha..

sebenarnya bukan nak cerita fasal hp..cuma nak ckp sekarang hp aku xsuka buat ringing..suka silent kan..kalau aku perasan aku angkat kalau tak maap lah...sebab sekarang tengah saiko,..sebab poket kering tapi manyak benda nak kena beli..tulis ni pun aku tak tahu..masalah.masalah..

semalam tengah syok tengok vokol bukan sekadar rupa tetiba blackout..pastu dengar macam benda meletup..buat tak heran je..pastu pegi pasang balik..pastu balckout balik..bunyi meletup agi..pegi cek apa lah yang tendang letrik ni..tensi aku dah la penat baru balik kerja..

cek punya cek punya cek......

sekali nampak asap dalam bilik aku..
bersama letusan2 kecil..
sobs.sobs.sobs..

pandai ye ko...
habis je warranty ko dah buat hal.............
sengaja ye ko tahu bulan ni aku ot lebih...
tapi kecian lah wei hujung bulan lambat lagi...
mana aku nak tido tanpa kipas ni wei..................

alahai wei.......

jadi semalam mensaikokan diri tido juga dalam bilik....saiko kan dri dan fikiran dengan mebayangkan bilik ni seperti di kelilingi ais..BERJAYA!!..gigih jugak nak tido dalam bilik padahal panas nak mampus...tapi sebab aku ni suka privacy maka berjaya mensaiko kan diri untuk bertahan smpai kol 3 pagi di dalam bilik and selepas tu.......hambekk kau.....berkampung di ruang tamu smpai kipas pusing smpai habis.........dan sekarang ruang tamu dah jadi bilik aku smpai lah ada duit nak beli kipas baru..sedih kan kipas pun tak mampu nk beli..sobs.sobs..tunggu lah nanti nak beli yang mahalllllll biar aku sepak pun kipas ni still gerak...tu la fadam muka nak yang murah je kang sekali ko hambekkk tak sampai setahun dah siap meletup-letup agi..nasib aku tak rentung sama kau kipas...

tetiba harini sambil menaip terfikir apa yang aku buat semalam..
saiko...
yes mensaiko kan diri untuk menenangkan diri...
hahha..
betul orang cakap...
kuasa menentukan ada dalam diri kita sendiri...
kalau kita cakap kita boleh maka kita boleh..
tapi kalau hari-hari cakap tak boleh, maka tak boleh lah jugak...

so,
kalau orang ckp ko hodoh...
cakap dalam hati....allah jadikan manusia semua cantik..
kalau orang cakap ko bodoh..
cakap dalam hati...setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan..
kalau orang cakap ko miskin..
cakap dalam hati...harta dunia tak susah nak kumpul..
kalau orang cakap ko macm2.....
cakap dalam hati.......aku berusaha dari hari demi hari untuk menjadi seorang yang lagi baik dari hari sebelumnya..walaupun ada yang suka mengkeji tapi ada juga yang meyanyangi..

kadang orang suka lihat kita menderita dari gembira..
sebab orang tak suka lihat kita lebih dari mereka..
kadang orang meyangka kita tidak mampu bangkit...
tapi sebenarnya kita juga mampu berdiri tanpa mereka..
kadang orang suka lihat kita disakiti..
tapi kita belajar bertahan di sebalik keskitan...
kadang orang suka merendahkan kita..
hakikatnya mereka sebenarnya tiada apa yang lebih...
sebab tu mereka mencari kelemahan kita untuk menjadikan stu bahan untuk menunjukkan kita lagi lemah dari mereka...
tak apa..
saiko je balik..
haha..
kalau kita tak kacau hidup orang dan orang masih juga nak kacau and cari fasal dengan kita...
biarkan allah sahaja yang memberi dia kesedaran...

padahal nak cite fasal kipas meletup..dah kelaut......hihi
bye2..

salam maal hijrah...

No comments:

Post a Comment