Sunday, November 11, 2012

terjawab sudah..

sudah boleh bernafas lega dah..sudah selesai pun meeting yang didebarkan tuh..buat cuak je semua padahal tak ada apa pun..just inform some info from big bos..

tapi cuak jugak lah bila meeting dengan big bos sebab selalu nya meeting dengan HR. so far aku kerja semua nya ok under control lagi lah..meeting ni benda yang biasa bagi kami sebab every monday memang da meeting pun tapi semua terkejut sebab kenapa bos nak buat sesgt meeting hari ahad ni..cuti pulak tu..so semua orang datang dengan muka tertanya-tanya..masing -masing tanya fasal apa?fasal apa? then tadi terjawab sudah, but aku rasa tak perlu lah nak story more bout the meeting sbb semua tu company privacy :-)

but something aku nak share lah...before meeting tadi bos aku ni memang aku respect lah because dia sgt lah understanding staff dia, even ko masih baru, apa-apa cadangan ko tak pernah dia nak ambil enteng..macam fair lah dia layan..aku suka cara bos aku handle management company..

ni memang first working experience tapi aku rasa bersyukur sebab aku selesa dan gembira kerja kat sini. aku rasa aku diberi peluang untuk maju dan everyone tahu peranan masing-masing..one thing aku suka kerja sini sebab semua orang berusaha nak maju..semua orang gelisah if tak ada kerja nak buat..kami semua mesti akan jelajah satu ofis tanya kawan-kawan if ada kerja nak di tolong..so disebabkan environment sebegini secara automatiknya ia mempengaruhi sikap kita juga..so kita juga mesti nak bersaing dan nak rajin macam yang lain2..

walau mana kita pergi dan kerja tekanan dan masalah tu ada..kalau nak dibandingkan dengan staff yang lain mereka semua sudah ada pengalaman kerja sebelum berkerja kat sini berbanding aku. tapi mereka semua tak sombong dan dan tak kedekut nak berkongsi as long as we can develop this company together..so kalau company semakin maju semua orang akan dpt faedahnya juga..so kenapa kita nak berundur kebelakang sedangkan kita ada choice untuk bergerak ke depan..

lagi satu kita kena ingat, company memang bagi kita freedom untuk buat and develop something..macam bos aku dia sgt memahami, tapi dia juga warn agar semua org perlu hargai freedom yg dia bagi..selalu kita ni suka ambil kesempatan dengan setiap kemudahan yang diberikan company..biasalah kita manusia tak pernah lepas dari silap..it's ok tapi setiap mistake yang kita buat perlu ada inisiatif utk buat perubahan dan yg pasti usaha kita agar tidak mengulanginya lagi..

yup, memang sgt terharu dengan sikap prihatin bos..so far aku kerja aku masih mampu menghadapi situasi genting disini...sebab aku suka kerja dengan orang-orang kat sini..lumrah lah kalau ada sorang dua yang tak suka kita sebab kita juga sama sebab tak semua kita suka..tapi as long as semua orang tahu tugas masing-masing semua tu pasti dapat diatasi :-)

after discuss a few important thing, dapat makan free...hohoho..
senyum jew semua........hihi..

rasa happy sebab day after day the relationship between us getting closer...
thanks god for give me this chance.


No comments:

Post a Comment